candela Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Kan någon hjälpa mig med rubricerat? Sedan några dagar dyker dialogruta med denna text upp. I rutan står mitt användarnamn och lösenord. Även om jag markerar att jag vill spara lösenordet i lösenordslistan så dyker problemet upp igen. Hur gör jag för att ta bort denna dialogruta for alltid? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebom Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Hur har du skappat anslutningen? Verktyg-Internet alternativ-anslutningar? eller hur via kontrollpanelen? nätverksanslutningar osv.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted December 22, 2006 Author Share Posted December 22, 2006 Minns ej. det var så länge sedan. Förmodar via kontrollpanelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Det brukar uppstå om man har lagt lösenord för inloggning på operativsystemet och av någon anledning tagit bort det på en av datorerna som ingår i nätverket. Om man då försöker gå in på nätverket från den datorn så frågar den efter lösenord. Lösningen är att se till att alla datorer i nätverket har samma lösenord för inloggning eller ingen alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts