b3pp0 Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Hejsan.. Har en liten fråga om det är någon som kan svara på den.. Finns det någon form av snabbkommando eller doskommando för att starta bränningen i windows xp?? //Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Högerklicka på mappen/filen och välj "skicka till-> CD-enhet/DVD-enhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Det finns i windows 2003 resource kit två verktyg som heter CDburn och DVDburn som används till att bränna imagefiler med... Eller om du nöjer dig med cdbränning finns http://isorecorder.alexfeinman.com/CreateCD.htm som är gratis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b3pp0 Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Venoms: finns det något liknande fast om man ska bränna endast mappar istället för isofiler?? För det ISO Recorder var ju endast för .iso filer... //Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Nej då, CreateCD funkar utmärkt att bränna kataloger med. Du måste bara tala om vilken katalog och innehåll du ska bränna t.ex: C:Download*.* då bränner du en katalog med namnet Download och allt innehåll på cd'n edit: Alla parametrar du behöver finns på den sida jag länkade till. Jag tror att du missförstod texten lite, i exemplet används en imagefil till bootfiler för att göra cd'n bootbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b3pp0 Posted January 24, 2007 Author Share Posted January 24, 2007 okay.. Läste bara igenom infon lite snabbt, så jag missade nog det då.. //Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts