Thias Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Min skuma fråga är villken e den maxade 2003 e det man ska ha som maximu.? den som nu har mesta funskoner menar jag då så klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thias Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 sen en annan fråga med har kört windows 2003 Ent på min laptop. men fick strul med ir. vet någon hur man kan norpa windows xp drivruntiner till 2003 an ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Bara en liten fråga...varför köra server på din laptop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Bara en liten fråga...varför köra server på din laptop Precis Iofs kör jag två Win 2003 servrar virtuellt på min laptop då och då men att köra det som primärt OS verkar knasigt. Windows Server 2003 Enterprise är ju den maxade versionen men vad är egentligen syftet med din 2003:a? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thias Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 Det jag märker e mer fart . man kan göra allt som XP utan att det blir slöt sjukt men sant Sen vet e fan men undra inte om man kanm fixa fram sama login still i 2003 som XP... Det vore guld... om någon viste hur... men hur får man XP drivrutiner att funka enterpris eller att man lyckas flyta över drivrutinerna fron XP skiva till 2003 ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Välkomstskärmen gäller endast för Windows XP och finns inte i Windows Server. Har du testat att installera drivrutiner för XP på 2003? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MEE Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 I och med 2003 R2 släppte man datacenter edition "fritt" (kunde tidigare bara köpas tillsammans med hårdvara). Det är självklart den version du ska ha och den som är mest maxad. Har allt som kan behövas och lite till. Support för 2Tb ramminne plus att du får en egen dedikerad servicetekniker hos Microsoft. Minimunkrav på 8 processorer och hanterar upp till 64 st. Kostar troligen som ett mindre berg av laptops men det kostar att ligga på topp..... : : : http://www.microsoft.com/windowsserver2003...datacenter.mspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 I och med 2003 R2 släppte man datacenter edition "fritt" (kunde tidigare bara köpas tillsammans med hårdvara). Det är självklart den version du ska ha och den som är mest maxad. Har allt som kan behövas och lite till. Support för 2Tb ramminne plus att du får en egen dedikerad servicetekniker hos Microsoft.Minimunkrav på 8 processorer och hanterar upp till 64 st. Kostar troligen som ett mindre berg av laptops men det kostar att ligga på topp..... : : : http://www.microsoft.com/windowsserver2003...datacenter.mspx Hahaha, tänkte inte på det, såg det inte riktigt som ett realistiskt alternativ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 How to convert your win2003 server to a workstation http://www.msfn.org/win2k3/misc.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts