Gå till innehåll

Skapa en Windows XP (SP2) installationsskiva av filer på hårddisken [Windows XP]


Gepe

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...

Om du har 4 st recoveryskivor så finns den på någon av dom. Den ligger troligen i en undermapp till en annan mapp. Använd utforskaren och leta igenom "alla" mapparna på "alla" skivorna. Gisnningsvis ligger den på den första recoveryskivan.

Som exempel kan jag berätta att jag har en recovery-dvd. När jag utforskar den hittar jag direkt en mapp som heter i386. Det är bara det att det inte är rätt i386-mapp. Den jag skall använda ligger  i en mapp som heter "OS". Under den finns 13 st mappar för olika språk. Den mapp jag söker ligger som undermapp till en mapp som heter "SWE". Alltså inte helt lätt att hitta.

OBS!

Om det är recoveryskivor där SP 2 är integrerat så fungerar inte guiden såtillvida att det inte går att integrera SP 2 en gång till. Guiden är utformad för att göra en installationsskiva med SP 2 av i386-mappen när den ligger på hårddisken och SP 2 inte är integrerat. Den funkar även med rätt i386-mapp från dina recoveryskivor och SP 2 inte är integrerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Gepe! Det är så att jag får felmeddelande i steg 9 altså jag klickar på start/kör och skriver in  :sp2.exe -s:c:bcdcdswxphomefiles  den i sin tur  laddar ner  allt som den ska men när alt är klar får jag irriterande felemeddelande: ???

"Installationsprogrammet för Service Pack 2

integrerad installation misslyckades. Språk eller platform för målkatalogen och Service Pack2 måste vara samma"

har win xp home eng ver. tacksam för svaret påförhand  :)

"behruz" Har du laddat hem den engelska versionen av SP 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Geppe laddade nu eng .ver. och alt gick bra nu, men det är så att när jag  försöker att formatera och konvertera till ntfs med hjälp av den cd skivan får felmed."Setup cannot copy the file: oembios.bin"   blir besviken på det och går ut  ur instalationen, men problemet är att förut kunde jag instalera om genom   att trycka på alt +F10 vid uppstart  och installera om det hela utan nån cd skiva ,  men nu försöker göra det får felmed. NTLDR is missing press Ctrl+alt+del to restart. Vet inte vad ska göra ? kan inte komma installera om xp och kan inte komma till filerna.....får panik nu!  tacksam för svaret på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni, det är meningen att detta ska vara en guide och inte en vanlig tråd, be moderator att radera eller flytta poster till en ny tråd på lämplig plats istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS! OBS! OBS!

Om man tillverkar en installationsskiva av en OEM-version av Windows XP så ska man akta sig för att försöka installera den på en annan dator än den ursprungligen fanns på. OEM-versioner är vanligen bundna till viss dator och det kan uppstå stora problem om man försöker installera dom på en annan dator.

I övrigt håller jag med Venoms och föreslår att tråden låses, den börjar bli för svullen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...