arnada Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Hej hej, jag undrar hur lagligt det är att ladda hem en Windows XP version och sedan använda en laglig licens nyckel? Varför jag undrar är att det finns många versioner ute på nätet som har Service Pack 2 plus en massa uppdateringar, nya media player och allt sånt. Det är skönt o få de installerat från början. Mest för säkerhetens skull. Nu har jag redan gjort detta tyvärr så var det redan aktiverat efter installation men jag har en backup på min wpa fil så jag bytte bara ut denna. Har jag varit mycket olaglig, lite olaglig eller inte olaglig alls ? ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Tyvärr har du varit mycket olaglig, då det inte bara är "licensnyckeln" som räknas. Även programvarumediet "hologramskivan" (CD/DVD) måste du inneha. Även "nedladdade versioner" av Windows XP kan vara behäftade med fel... Så en helt laglig installation är det inte enligt Microsoft... Prova att se hur långt Microsfot anser att din nedladdning är "Äkta": http://www.microsoft.com/resources/howtote...ws/default.mspx Klarade du alla punkterna, vilket jag betvivlar, så är det bara att gratulera... Jag har sagt det förr, Arnada, tycker du skall tänka i andra banor och införskaffa en giltig Windows XP CD med en giltig COA... Varför? Läs här: http://www.microsoft.com/resources/howtote...indows/why.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 idags läget har jag 2 stycken Xp Home och en Xp Pro skiva med licens helt lagliga. Men det var det där lilla extra med Service Pack 2 o hela det kittet jag skrev om som lockar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 idags läget har jag 2 stycken Xp Home och en Xp Pro skiva med licens helt lagliga. Men det var det där lilla extra med Service Pack 2 o hela det kittet jag skrev om som lockar. SP2 kan du ju faktiskt hämta här (258 MB): http://www.microsoft.com/downloads/info.as...isplayLang%3dsv Stenis har ju sedan skrivit en artikel om att slipstreama din XP-skiva med SP2: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...1&Itemid=62 IE 7 och WMP11 får du ju sedan automatiiskt via Windows Update... Svårare än så var det inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 Men det jag vill ha är detta ;D för de e najs och enkelt för att göra allt manuellt tar en hiskans tid, och av någon anledning har man aldrig tid att fixa de där lilla extra efter man formaterat ;D [innehåll] Windows XP Pro Corp SP2+ med DriverPacks: -Vanlig installation -Obevakad installation -Obevakad & tweakad installation Windows XP Pro Corp SP2+ med DriverPacks (MassStorage exkluderad): -Vanlig installation -Obevakad installation -Obevakad & tweakad installation Windows XP Pro Corp SP2+ utan DriverPacks: -Vanlig installation -Obevakad installation -Obevakad & tweakad installation [Hotfixes] Internet Explorer 7 KB873339 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB885835 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB885836 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB886185 Viktig uppdatering för Windows XP KB888302 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB890859 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB891781 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB893756 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB893803 Windows Installer 3.1 Redistributable KB894391 Uppdatering för Windows XP KB896358 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB896423 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB896424 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB896428 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB898461 Uppdatering för Windows XP KB899587 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB899591 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB900485 Uppdatering för Windows XP KB900725 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB901017 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB901214 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB902400 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB904706 Säkerhetsuppdatering för DirectX 9 KB904942 Uppdatering för Windows XP KB905414 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB905749 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB908519 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB908531 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB909520 MS Base Smart Card Cryptographic Service KB910437 Uppdatering för Windows XP KB911280 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB911562 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB911927 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB912919 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB913580 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB914388 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB914389 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB914440 Verktyget Nätverksdiagnostik KB916595 Uppdatering för Windows XP KB917422 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB917953 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB918439 Säkerhetsuppdatering för IE för WinXP SP2 KB919007 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB920213 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB920342 Uppdatering för Windows XP KB920670 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB920683 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB920685 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB920872 Uppdatering för Windows XP KB921398 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB922582 Uppdatering för Windows XP KB922616 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB922819 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB923191 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB923414 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB923694 Kumulativ säkerhetsupp. för Outlook Exp. för WinXP KB923980 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB924191 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB924270 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB925398 Säkerhetsuppdatering för Windows Media Player 6.4 KB926255 Säkerhetsuppdatering för Windows XP KB928388 Uppdatering för Windows XP KB929120 Uppdatering för Windows XP KB929969 Säkerhetsuppdatering för IE7 [Tweaks] (Gäller för alla installationer) TCPIP = 16777215 (istället för 10) USBPoll = 500Hz (istället för 125Hz) SFC (windows Filskydd) Inaktiverad UXtheme Patch "User Accounts 2" i kontrollpanelen [Tweaks] (Endast för tweakade installationer) Aktivitetsfält-Inaktivera gruppering av liknande knappar i aktivitetsfältet Aktivitetsfält-Inaktivera popuprutor (ballongrutor från aktivitetsfältet) Aktivitetsfält-Inaktivera språkfältet Aktivitetsfält-Stäng av 'Dölj inaktiva ikoner' Hastighet-Cacha inte miniatyrbilder Hastighet-Inaktivera optimering av hårddiskar när systemet är ledigt Hastighet-Schemaläggning för processor-Program Nätverk-Inaktivera förenklad fildelning Sekretess-Inaktivera felrapportering Sekretess-Ta bort Alexa Skrivbord-Ikon för Den här datorn-Visa Skrivbord-Ikon för Internet Explorer-Dölj Skrivbord-Ikon för Mina dokument-Visa Skrivbord-Ikon för Mina nätverksplatser-Dölj Skrivbord-Ikon för Papperskorgen-Visa Start-meny-Använd små ikoner i start-menyn Start-meny-Den här datorn-Visa som en länk Start-meny-Inaktivera markering av nyinstallerade program Start-meny-Inaktivera och ta bort 'Dokument' från start-menyn Start-meny-Inaktivera popupmeddelanden vid första inloggningen Start-meny-Kontrollpanelen-Visa som en meny Start-meny-Min musik-Visa inte detta objekt Start-meny-Mina bilder-Visa som en länk Start-meny-Mina dokument-Visa som en länk Start-meny-Mina nätverksplatser-Visa inte detta objekt Start-meny-Reducera fördröjning för popup Start-meny-Skrivare och fax-Visa inte detta objekt Start-meny-Ta bort genväg till Windows Catalog Utforskaren-Inaktivera prefixet: Genväg till Utforskaren-Inaktivera tröga tangenter (Hjälpmedel) Utforskaren-Klassisk kontrollpanel Utforskaren-visa alla filer och mappar Utforskaren-Visa filnamnstillägg för kända filtyper Utforskaren-Visa hela sökvägen i adressfältet och som fönstertitel Utforskaren-visa statusfältet i alla fönster Visuella effekter-Animera fönster när de minimeras och maximeras-Inaktivera Visuella effekter-Animering av kombinationsrutor-Inaktivera Visuella effekter-Animering av verktygstips-Inaktivera Visuella effekter-Menyanimering-Inaktivera Visuella effekter-Mjuk rullning för listrutor-Inaktivera Visuella effekter-Pekarskugga-Inaktivera Visuella effekter-Rulla knappar på aktivitetsfältet-Inaktivera Visuella effekter-Toningseffekt på överdel av fönster-Inaktivera Visuella effekter-Visa halvgenomskinlig rektangel när objekt markeras-Inaktivera Visuella effekter-Visa innehållet i fönstret vid dra och släpp-Inaktivera [Extra Windowsprogram] Windows Media Connect 2.0 Windows Media Player 11 Säkerhetsuppdatering för Flash Player Windows Verktyget Borttagning av skadlig programvara - Jan. 2007 .NET Framework 1.1 .NET Framework 1.1 Service Pack 1 .NET Framework 1.1 Hotfix .NET Framework 1.1 Språkpaket (svenska) .NET Framework 2.0 Säkerhetsuppdatering för .NET Framework 2.0 (1) Säkerhetsuppdatering för .NET Framework 2.0 (2) .NET Framework 2.0 Språkpaket (svenska) Säkerhetsuppdatering för Windows Messenger 4.7 Windows Rights Management [borttagna Windowsprogram] Windows Media Player 8 (WMP11 är ju inkluderad så varför ha den här kvar?) [DriverPacks] http://www.driverpacks.net/DriverPacks Chipset 6.12 CPU 6.09.1 Graphics A 7.01 Graphics B 6.12 Graphics C 6.12 LAN 6.12 MassStorage 7.01 Sound A 6.12 Sound B 6.12 WLAN 6.12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 De flesta säkerhetsuppdatringar finns att ladda ner som ISO-avbildningar som du sedan bränner till en CD: http://support.microsoft.com/kb/913086/sv Så det behöver inte ta så lång tid ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jd.90 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hur installerar man om XP? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Starta datorn med xp skivan i. Kan hända att du måste ändra datorn start inställningar i bios för att det ska funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hur installerar man om XP? ??? Finns en guide för detta, se http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...4&Itemid=58 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sethakan Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Om man köper en dator så händer de att man inte får med operativsystenskivan, eller så händer det som hänt mig, att skivan blivit repig och fastnar vid installation. Jag har nyckaln men ingen skiva i bägge fallen, hur gör man då? Ta kontakt med butikensvaret vill jag inte ha, hehe, sorry:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Du ringer microsoft i Sverige har jag för mig att svaret på den frågan är tidigare i forumet, men jag har inte tfnumret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Du ringer microsoft i Sverige har jag för mig att svaret på den frågan är tidigare i forumet, men jag har inte tfnumret. Det var ju precis det han inte vill göra Och om du ringer MS om en OEM-licens så kommer de ändå bara att hänvisa till datorleverantören, vilket är det enda korrekta alternativet du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Lite pyssel och papp på söndagseftermiddagen kanske löser problemet.... ;D ;D ;D http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=4894.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Lite pyssel och papp på söndagseftermiddagen kanske löser problemet.... ;D ;D ;Dhttp://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=4894.0 Vilken suverän guide du har skrivit, den hade jag missat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts