Gå till innehåll

Tappar anslutning till internet hela tiden..


Baleur

Recommended Posts

Mjaa, jag tappar anslutning hela tiden, allt från 6 timmars mellanrum till 6 minuters mellanrum.

Det skumma är dock att det enda som verkar påverkas är just Internet Explorer och MSN Messenger.. Om jag redan lirar ett spel online funkar det hurfint som helst som vanligt medans msn eller internet explorer slutar fungera, detsamma om min farsa sitter här på datorn och surfar och jag sitter och lirar på xbox live..

Då hojtar han "hörrö, nu slutade internet funka igen!", jag: "nej, jag sitter fortfarande och spelar på xbox live ju??"  ;D

Vad är detta? Har trippelkollat alla nätverksinställningarna, och nej, det händer även när jag inte har på  xboxen (den enda andra "datorn" i nätverket, bara datorn xboxen och internet).

Använder ingen router utan kör via mitt integrerade nätverkskort som har 2 portar, en som går till adsl-modemet och en som går till xboxen (delad internetanslutning). Precis som i xp.

Fast en skillnad jämtemot XP är att jag nu fick köra med moderkortets egna 2 portar eftersom vista vägrade låta mina pci-nätverkskort funka. Kanske är nåt med det som fumlar, trots att jag installerat de allra senaste drivrutinerna?

Uppskattar svar, speciellt om någon märkt något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha!! I själva nätverkskortets inställningar! Tack :D Man tycker ju dock, att det borde finnas en global inställning i Power Settings som heter gott och enkelt "NO Power saving".. Som då totalt avaktiverar alla sådana inställningar här och där, kan tänka mig att en hel del nybörjare som inte ens vet var enhetshanteraren är kommer att slita sitt hår :P

Edit: Nope, hjälpte inte alls :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...