Gå till innehåll

dataexekveringsskyddsproblem


tobbe__a

Recommended Posts

har nyligen köpt en ny lap med vista. när jag ska logga in på msn så hindrar dataexekveringsskyddet mig från detta. man kan via kontrollpanelen->system->avancerat->prestanda inställningar->dataexekvaringsskydd inaktivera program som dataexekveringsskyddet inte ska gälla på, men msn fungerar inte att inaktivera. någon som har något förslag? jag har testat installera om msn ett antal ggr och gjort alla win updates.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tydligen fungerar inte Windows Live Messenger med Vista. Jag installerade MSN messenger istället och då funkade det fint.

/ b e j e

EDIT: Fast det kanske var MSN messenger du hade problem med och inte Windows Live Messenger. Läste inte inlägget tillräckligt noggrant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen fungerar inte Windows Live Messenger med Vista. Jag installerade MSN messenger istället och då funkade det fint.

/ b e j e

Jodå, Windows Live Messenger funkar alldeles utmärkt på Vista. Kör själv senaste versionen på Vista 64-bitars. Det måste vara i kombination med nåt annat som det blir problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kan det vara samma problem som jag har med Windows Live Messenger (WLM)?

Man kan inte koppla upp sig.

Mitt problem kom i.o.m att jag installerade Windows Vista Home Premium.

Felet ligger i min router Netgear DG834G eller rättare sagt i dess Firmeware.

Har firmeware V3.01.29 och då fungerar inte inloggningen i WLM.

Om jag går tillbaka till firmeware V3.01.25 då fungerar det men den firmewaren kopplar ner de trådlösa anslutningarna stup i kvart, ibland var 5:e minut då den bärbara kopplas ned i 5-10 sekunder för att sedan återkomma.

Kolla denna länk: http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPo...ID=519941&S

iteID=17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...