Guest Ceder Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Är det nån som lyckats få röststyrningen i Vista att fungera? Jag får bara upp att den funktionen inte stöds för mitt språk (svenska)? Vet att denna funktion fungerade i RC1 vilket gjorde mej intresserad av det när svenska kom ut, men det verkar inte funka som det ska.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Oj, har inte testat det sedan runt Beta 2 och då fungerade allt strålande! Att svenska språket intes töds av röstigenkänningen låter inte hel otroligt tyvärr.. däremot bör det ju funka med engelska ändå tycker man! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ceder Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Engelska verkar funka bra, men just röst-funktionen verkar inte fungera i svenska versionen... men det är ju det jag vill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Men kommer det att funka med svenskt röstyrning längre fram om man kör med en engelskt version av Vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Men kommer det att funka med svenskt röstyrning längre fram om man kör med en engelskt version av Vista? Jag gissar att du aldrig kommer att kunna styra Vista på svenska, tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ceder Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 tycker jag är lite fel, men så är det väl att vara svensk får väl lära sig att tala engelska då helt enkelt ;D ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LocDog Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Men hur får man röststyrningen att funka i den svenska versionen (även om man pratar engelska)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Tror inte att det går att få ingång röststyrningen för ett annat språk i svensk vista (Har inga bevis för detta dock) men jag har läst att röststyrningen skall finnas i 8 språk, har ingen aning vilka. /Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WindowsVistaUser Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Prova med att ändra till engelska nationella inställningar (format) på Kontrollpanelen. Då kan du konfigurera röstigenkänningen och styra med engelskt tal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vobb Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Men kommer det att funka med svenskt röstyrning längre fram om man kör med en engelskt version av Vista? Jag gissar att du aldrig kommer att kunna styra Vista på svenska, tyvärr. men varför kommer de inte för svenska... de skröt ju med de på reklamen... de skrev ju inte att det inte skulle komma på svenska.. borde man inte kunna stämma dom eller nått.. .JAG ÄR GRYMT BESVIKEN!! > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Up2 Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Man kan även använda röststyrning och taligenkänning i XP med extra program från Microsoft, t.ex för att tala in text i Word och styra Internet Explorer. Programmet heter Microsoft Speech SDK 5.1 och kan hämtas från Download Center. Om man skulle kunna styra ett operativsystem genom sitt eget språk skulle det nog bli bra struligt - och dyrt. Tänk på hur många språk det finns! Engelska kan många människor tala och kan man inte det bör man inte använda programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vobb Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Man kan även använda röststyrning och taligenkänning i XP med extra program från Microsoft, t.ex för att tala in text i Word och styra Internet Explorer.Programmet heter Microsoft Speech SDK 5.1 och kan hämtas från Download Center. Om man skulle kunna styra ett operativsystem genom sitt eget språk skulle det nog bli bra struligt - och dyrt. Tänk på hur många språk det finns! Engelska kan många människor tala och kan man inte det bör man inte använda programmet. okej.. tack så mycket.. men då finns det inget taligenkännings program på svenska alls? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts