Guest rebom Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 kan ni skicka länk till några temp program för windows vista jag tror inte på CPU meter som finns på gadget för min dator ligger alltid på 55c och det tror jag inte på för den är typ igår köpte jag den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Speedfan, http://www.almico.com/speedfan.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebom Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Speedfan, http://www.almico.com/speedfan.php har testat den och den är cp me=) efter en omstart så startar den inte och när jag själv startar den så visar den inget utan 88 bara !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wille53 Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Kolla detta program funkar PC Wizard http://www.cpuid.org/download/pcw2007_v172.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Med detta program kan man få ut väldigt mycke information om sitt system även temp SIW - http://www.gtopala.com/ /Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceogar Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 i speedfan så måste du ställa in vilken temp som ska visas och desutom vad har du för proccesor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebom Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 i speedfan så måste du ställa in vilken temp som ska visas och desutom vad har du för proccesor? Den funkar inte med vista x64 det blir bara massssa???????????????????????? och hänger sig ! ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Den funkar inte med vista x64 det blir bara massssa? Har du valt "Inaktivera krav på signering av drivrutin" i de Avancerade startalternativen? Det är ett måste för att osignerade applikationer skall kunna köras i x64. Du trycker F8 när du ser Windows Starthanterare för att komma till Avancerade startalternativ. Obs! Du måste göra detta varje gång du startar datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceogar Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Den funkar inte med vista x64 det blir bara massssa? Har du valt "Inaktivera krav på signering av drivrutin" i de Avancerade startalternativen? Det är ett måste för att osignerade applikationer skall kunna köras i x64. Du trycker F8 när du ser Windows Starthanterare för att komma till Avancerade startalternativ. Obs! Du måste göra detta varje gång du startar datorn. hmm det funkade för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 hmm det funkade för mig Kör du en x64 version av Vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceogar Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 hmm nope, vanliga 32 x86 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 hmm nope, vanliga 32 x86 Då fungerar det utan min tidigare beskrivna workaround. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebom Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 nej jag inaktiverar inte den och därför har jag jäkla problem med startup program nästan alla blri blockerad,menmenm jag har vista x64 och den fungerar inte. kan man inte inaktiverar den för alltid så man ska inte trycka F8 hella tiden? en fråga till när den väl funkar (speedfan)då är grafikkortet 127c varm (när jag spelar eller gör en virus scaning,eller laddar) har en 7950gt och drivisarna är 101.41 beta. kan det vara derivisarna som är CP eller min grafikkort för den är ny inte klockat ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 kan man inte inaktiverar den för alltid så man ska inte trycka F8 hella tiden? Nej, du måste inaktivera varje gång du startar datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 jag har vista x64 och den fungerar inte.en fråga till när den väl funkar (speedfan)då är grafikkortet 127c varm Var ser du att grafikkortet är 127°? Så varmt kan det inte bli utan att lägga av. För mig fungerar SpeedFan i Vista Ultimate x64, men nu hittar jag inte hur jag väljer att visa både CPU och system-temperatur. Har gått i tidigare versioner. CPU-temp: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebom Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 jag har vista x64 och den fungerar inte. en fråga till när den väl funkar (speedfan)då är grafikkortet 127c varm Var ser du att grafikkortet är 127°? Så varmt kan det inte bli utan att lägga av. För mig fungerar SpeedFan i Vista Ultimate x64, men nu hittar jag inte hur jag väljer att visa både CPU och system-temperatur. Har gått i tidigare versioner. CPU-temp: jo men det är sant kollar med everest o nu är den 3c men ibland eller oftas är den runt 75-127c!!!! njaa speedfan funkar inte för mig blir bara fel,är tröt på vista x64 ingenting fungerar för mig där windows live mail slutar o fungera också=) kan inte hämta mail eller skicka blir fel på servskiten!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts