Gå till innehåll

Inkonsekventa namn i Startmenyn


Pukin_Dog

Recommended Posts

Har noterat att mappen för spel heter ibland Spel och ibland Games. Kör svenskt så varför heter det inte Spel jämt? Går inte heller byta namn till spel på den så jag tror att burken tror att den heter spel redan för det är väll bara alias som används i Vista om jag inte missuppfattat det.

Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har uppfattat det helt rätt, spel är ett alias och pekar på katalogen C:ProgramDataMicrosoftWindowsStart MenuProgramsGames

Jag skulle råda dig till att inte byta namn på kataloger som tillhöra operativsystemet om du vill ha en stabil miljö att arbeta på.

/Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då ger jag upp de försöken. Bara synd att den inte kan heta spel som den ska bara då. :(

Sedan kan man ju undra vart den spelmenyn som finns längst till höger som meny om man nu valt det tar sin info från för där ligger dubbel upplaga av BF2142 men den finns inte med i vanliga mappen spel i startmenyn. Det går inte heller ordna så att en av dessa länkar BF2142 tas bort. Verkar lurigt genomtänkt måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör nog det för nu har jag startat om ett par gånger och den heter alltid Games nu. Lite synd även om det inte har praktisk betydelse.

Frågan om den andra start menyn som ligger i det mörkare fältet av menyn är nästa fråga. Varför går det inte att lägga till och ta bort från den och varför visar inte den samma innehåll som den "vanliga" mappen Games i menyn? Kolla bild vilken jag menar: Startmeny.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...