jpotex Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Hej. Jag installerade nyss Vista, men hur gör jag om jag vill starta XP som ligger på en annan partition? Boot Loadern verkar inte ta med den när jag installerar Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4xx0R Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Nu har jag inte provat Vista men jag tror jag vet om hur du fixar felet. Öppna antekningar tryck på ctrl+o skriv in i filnmans-rutan: C:boot.ini. Nu ska du ha kommit till en fil som bestämmer vad som ska bottas. Om win XP var intallerad på första partitionen på första disten borde det funka om du la den här raden längst ner i filen: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Det är på egen risk att ändra i systemfilerna. Gör en back up innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts