elna Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Hej! När Vista varit i poweraveläge/viloläge och blir aktivt igen så funkar aldrig anslutningen till nätverket. (Då måste jag starta om datorn för att kunna komma ut på nätet. Någon som känner igen problemet? vad är det som händer? Tacksam för svar elna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Det låter som att du kan behöva uppdatera drivrutinerna för ditt nätverkskort, vad har du för nätverkskort? Jag tror inte att du behöver starta om datorn, om du istället startar Nätverks- och delningscenter kan du välja nätverksanslutningar och avaktivera och aktivera nätverksanslutningen, vilket jag gissar löser problemet utan omstart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersM Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Vet inte hur det är i elnas fall, men jag har samma problem när det gäller mitt trådlösa nätverk (USB-nätverksadapter), men det är som du säger Stenis, avaktiverar man nätverksanslutningen manuellt och sen aktiverar den igen fungerar allt utan omstart. Dock irriterande att behöva göra detta varje gång man varit ifrån datorn ett längre tag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Vet inte hur det är i elnas fall, men jag har samma problem när det gäller mitt trådlösa nätverk (USB-nätverksadapter), men det är som du säger Stenis, avaktiverar man nätverksanslutningen manuellt och sen aktiverar den igen fungerar allt utan omstart.Dock irriterande att behöva göra detta varje gång man varit ifrån datorn ett längre tag.. Japp! Jag har haft problemet sedan betatiden men jag har inte märkt det på länge nu, peppar peppar. Kanske är det Intels nya drivare som blivit buggfria! Vad har du för trådlöst kort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersM Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Jag kör med en 3Com-802.11g USB-adapter. Det finns inte ens några drivrutiner till den för Vista, men med lite pulande har jag ändå fått den att fungera i Vista64. Jag hittade nämligen en betadrivrutin från Zydas som gjort själva chippet i adaptern, men drivrutinen finns inte längre på deras hemsida. Grym tur att jag råkade ha kvar den på hårddisken när jag installerade Vista. Att det var en betadrivrutin kan ju förstås vara anledningen till att den buggar ur varje gång datorn går i viloläge också.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest t2 Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Jag kör med en 3Com-802.11g USB-adapter. Det finns inte ens några drivrutiner till den för Vista, men med lite pulande har jag ändå fått den att fungera i Vista64. Jag hittade nämligen en betadrivrutin från Zydas som gjort själva chippet i adaptern, men drivrutinen finns inte längre på deras hemsida. Grym tur att jag råkade ha kvar den på hårddisken när jag installerade Vista.Att det var en betadrivrutin kan ju förstås vara anledningen till att den buggar ur varje gång datorn går i viloläge också.. när vista går i viloläge i flera timmar när jag väcker vista från viloläge och vista starta upp så slutar musen att fungerar muspekaren sitter fast löste det hela med att stänga av viloläge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts