Gå till innehåll

Problem med Outlook Express


Chillie

Recommended Posts

Hej!

Jag är hos en bekant i Stockholm och hjälper henne med hennes datorer. Vi köpte office 2007 idag och installerade det. Det gick bra och vi kunde använda det några minuter innan datorn hängde sig. Vi fick stänga av den med hjälp av samma knapp som man sätter på datorn. När vi satte på datorn så funkade office jättebra men om man klickar på Start -> Epost så kommer Egenskaper för Internet upp. Jag klickade på fliken Program och såg att det inte fanns någon standardhanterade för epost vald. Det har det funnits innan. Jag skulle välja Outlook Express i listan men man kunde inte välja någonting där, men däremot så var Outlook Express redan vald som standardhanterare för diskussionsgrupper. Jag gick in i Outlook Express och klickade på Verktyg -> Alternativ och såg längst ner i förnstret att Outlook Express INTE var standardhanterare för epost. Jag klickade på Ange som Standard. Jag testade att klicka på Start -> Epost men samma ruta om Egenskaper för internet kom upp. Jag gick till fliken program och kollade om det nu fanns någon standardhanterare för epost men det fanns det inte och man kunde inte heller ange någon. Jag gick in i Outlook Express och klickade på Verktyg -> Alternativ och såg att Outlook Express INTE var standardhanterare för epost, även fast jag hade angett det förra gången jag var inne i Outlook Express. Jag gjorde samma sak nu men det hände samma sak igen.

Vet någon hur man kan fixa det här problemet? Har Internet Explorer 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Nu har vi installerat Office 2007 på våran bärbara dator. Det hände exat samma sak som på den andra datorn. För att fixa detta problemet så ska man göra så här:

1. Klicka på Start -> kör

2. Skriv in msimn /reg och klicka på OK.

3. Välj sedan Outlook Express som standardhanterare för epost (om det ine redan är valt).

Vi har Office 2007 Home and Student.

Är detta något känt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har aldrig hört talats om problemet...

P.S. Du kan även säga det svenska namnet:

Hem- och studentutgåvan

Låter bättre tycker jag, för mycket engelska i språket nuförtiden när det finns perfekta svenska namn/ord. Kom i håg det! Det gäller alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...