betterlead Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Hej, jag har nyligen installerat Vista Home Premium. Vid varje ny start av datorn får jag upp följande meddelande på skärmen: [Error]This program requires features in Windows XP/2003 Jag förstår att något program inte kan fungera utan Win XP, men hur får jag reda på vilket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 ev virusprogrammet vista anpassad ? kan vara någon drivrutin som är för gammal tex till grafikkort mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Starta "msconfig" från startmenyn och gå till fliken Autostart. Där kan du kontrollera vilka program som startas. Du kan sedan köra med uteslutningsmetoden, det vill säga avmarkera ett program som du misstänker och sedan starta om datorn. Upprepa proceduren tills du inte får felmeddelandet längre, då vet du vilket program som orsakar felmeddelandet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betterlead Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Tack Stenis. Precis så gjorde jag. Borde nog ha berättat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Men du fick inte reda på vilket program det var då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betterlead Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Självklart! TaskswitchXP. (XP!) Lite skämmigt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts