Guzel Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Hejsan, Jag köpte min dator i december och den var vista ready eller vad det kallas... men jag fick den med Windows xp media center. Samma dag som jag pluggade in datorn hemma så fick jag tv-kortet att funka, den hittade alla kanaler och det har fungerat felfritt hela tiden, jag har varit super nöjd för en stor anledning till att jag köpte datorn var för att jag skulle kunna titta på tv i sovrummet utan att ha både tv och dator där. Så installerade jag vista för 2 veckor sedan och sedan dess har inte mitt tv kort funkat. Jag har uppdaterat drivrutinerna och det ska inte vara något fel (vad jag kan hitta i alla fall). Men i Mediacenter så hittar den inte några kanaler ??? Den hittar att det är en antenn anslutning men sen när den ska söka efter tjänster så hittar den 0. Det står "Inga tjänster hittades, kontrollera att TV-signalen är korrekt ansluten" så har det stått sedan första början. Har provat ta ut sladden o sätta in den igen men det blir inte någon skillnad.... antennen ska det inte vara nåt fel på för jag testade att sätta in den i en tv och det funkade felfritt. När jag försöker gå vidare efter att ha sökt efter tjänster så står det "INga tjänster hittades. Du kommer inte att kunna titta på TV utan någon hittad tjänst. Vill du fortsätta?" Jag har den här datorn http://support.packardbell.com/se/item/ind...p;pn=PB35306191 En direkt länk till mitt tv-kort http://support.packardbell.com/se/item/ind...;ppn=PB35306191 Vad är det som är fel? NÅgon som har en idé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Tja, vill du ha in digitala marknätet eller nått i stil med comhem eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Jag bor i lägenhet och har tvn genom antenn i väggen. Vill bara de vanliga kanalerna jag har i min tv i v-rummet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Är det inte kabelTV då? Om det är det får du nog inte in utan en http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=17773 Testa med den installerad. Mvh flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Jomenvisst... kabeltv Laddar ner nu... hoppas, hoppas, hoppas att det funkar!! Hur kommer det sig att jag inte behövde ladda ner det förut? ??? - Jenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Jag tror att det funkar!!! *wohoo* Jag har i alla fall fått svara på några frågor som jag inte svarat på förut (men jag minns att jag fick svara på dem när jag precis köpt datorn och hade xp) Åhh funkar det så ska du få en stor puss som tack!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 hur gick det? Hade själv liknande problem, men här fungerar det riktigt bra nu =) Rokk on! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 :-* :-* :-* :-* Har fått in tv-kanalerna... wohoo... Men jag har inte nått ljud ??? När jag öppnar media center så hör jag "signaturen" eller vad man kallar det, jag hör ljud när jag byter kanal men jag hör inte nått när jag tittar på tvkanalerna... why? Provat at höja ljudet och titta om det står på "ljud av" men det gör det inte... alltid är det nått :-[ Det programmet som jag laddade ner är bara demo version tror jag, för jag hade inte något serienummer, vad är det för skillnad på demo och registrerad version? Kanske därför jag inte får nått ljud? Är det programmet som gör att det är ett vattenmärke uppe i vänstra hörnet oxå? Tack för din hjälp!!! Kraaaaaaaam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Hej, ang demo så tror jag att det är märket i hörnet. Jag har kört demo ett tag nu och inte fått uppmaning att köpa eller registere och kan absolut leva med det i hörnet. Ljud är värre, hur fungerar ljudguiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Där kan jag bara välja sterio eller sap... kan inte ändra nått mer där :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 om du väljer tasks, general, media center setup och sedan speaker setup får du ett val om vilken typ av output du har? (vanligast är den översta om du inte kör digitalt ljud). //flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 oki ska testa... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Helt sjukt... Gjorde precis som du skrivit och när man ska höra testljudet så hör jag det i högtalarna... men när jag sen tittar på tv så är det ljudlöst :'( Just my luck... :- :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 hähä, det är ju lite spännande =) HAr du något annat kollapåtvprogram som du kan få ljud med? Kanske HP levererar något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Nee har inte nått annat Får sätta på tvn i v-rummet riktigt högt så jag hör ända in i sovrummet... jobbigt bara om den i v-rummet kollar på nått annat... *S* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Det kan bli ganska spännande prog då.. ja =) Vilken drivrutin använder du? Testa att köra denna om du inte gör de http://support.packardbell.com/se/item/ind...;ppn=PB35306191 //flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Har testat båda de som finns där... provade den där igen men fortfarande inte nått ljud. Allt annat ljud funkar i MC, spelar jag musik så funkar det och alla "systemljud" funkar, bara tvn som inte vill sig... grr... Tack för att du orkar svara på mina inlägg.. . :-* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 En grej du kan testa är att installera denna http://www.gbpvr.com/ Se om du får ljud med TVkortet då, då kan du utesluta att det är fel på drivrutinen och satsa mer på mediacenter. //flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Hur får jag in tv program där? När jag går till "tuning asistant" så finns inte mitt eller nått annat tvkort från asus med där och när jag väljer nått annat så funkar det inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 ok, ett typiskt bad choice av mej =) Då har inte GBPVR support för ditt kort. Du fick inte med nån skiva eller liknande med något visaTVprog? kanske det finns nån annan bra ide här? (det torde vara fler än vi som skriver som läser denna tråden) .. =) //flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Jag fick inte med en enda skiva till min bajsdator... Fick göra egna backup skivor... Igår fick jag psykbryt och bestämde mig för att avinstallera Vista och ta tillbaka XP MCE. Men då var det nått fel på backupskivorna så det gick ju inte... någon fil som inte kunde läsas från skivan... Så irriterande då jag hellre har en fungerande tv än Vista... men men... nu e jag fast med Vista forever typ .... *gråta en smula* Nån annan som läser som har en idé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Att du inte kan installera XP beror nog på http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=5299.0 //Flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Fast jag kunde börja installera xp. Hinner komma lite längre än halvvägs sen säger den att det fattas en fil eller nån fil var trasig. Samma fel varje gång för jag har provat installera om typ 4 ggr sen igår : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=4363.0 Är det dom filerna? Jag har fått formatera disken för att kunna installera XP efter vista, varje gång =) //flem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzel Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Jag ska testa igen... men jag har för mig att jag formaterat hd... men kanske inte... ill be back... hoho 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts