Gå till innehåll

Vilket TV-kort?


Recommended Posts

Jag har precis installerat Win Vista i min burk. I Vista Home Premium ingår Mediacenter från MS.

I burken finns ett analogt TV-kort och det har jag ju ingen större glädje av då jag endast har TV-signaler från min parabolantenn och satellitmottagare.

Nu skulle jag vilja finna en bra lösning för detta och behöver råd från er gurus på detta eminenta forum.

Min tanke är att jag ska kunna använda min Dreambox 500S för mottagning och avkodning av signaler och sedan skicka dem vidare till min dator och skärm. Går detta och som sagt vilket TV-kort bör jag köpa och installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen dreambox själv men har för mig att det skall gå att streama Live TV via ditt lokala nätverk så att du kan se TV (eller vad det nu är du streamar) på din dator.

Så jag tror inte att du behöver något tv kort alls i din dator.

(jag kan ha brutalt fel eftersom jag inte har någon erfarenhet av Dreambox)

/Clas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra att streama från Dreambox men det funkar inte vidare på 500 serien bara.

Jag råkar ha en DM7000 också. Jag är relativt okunnig om det här - kan du möjligen berätta mer om vad jag skulle behöva för att kunna streama bilden till datorn och dess skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...