Manneman Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Har stött på ett skumt problem. Mina DV-spelare/Brännare har lagt av (2 st 1 brännare och en spelare. De finns i Enhetshanteraren med följande meddelande: "Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin. Drivrutinen kanske är skadad eller saknas. (Kod 39)" Inga hårdvaruändringar har gjorts... det enda tänkbara är att jag glömde att stoppa skivan när jag skulle köra R6 Vegas... (securom larmade visst) kan det ha med saken att göra? Har öppnat lådan och dragit ur IDE-kabeln och satt dit den igen men samma problem. Har försökt att söka på Microsoft efter KOD 39 men hittar inget. Förslag? // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mussi Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Kanske ett väldigt dumt svar men har du testat att flasha om brännaren genom att tanka nya drivrutiner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 26, 2007 Author Share Posted February 26, 2007 Hittade lösningen här... fattar fortfarande inte hur det kunde bli så här ändå, då jag inte varit i närheten av detta under dagen... http://support.microsoft.com/kb/270008/sv Har inte kört dessa program alls men felkoden stämde och lösningen funkade.... // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts