Adnerzzon Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 > :-[ :'( Blir mer och mer förbryllad av Windows Vista's inkompatibilitet..>...Grrrr Flera program som jag vill använda funkar inte. Nätverket laggar till och från. Det lojaste är IE7. Det började med att det inte gick att högerklicka. Och så slutligen, tidigare i dag så slutade IE helt att funka. Det går att starta men allt som laddas är en TOM sida, inga menyer funkar etc..... I dag försvann även Papperskorgen från skrivbordet. Men det knäppa är att den syns när man väljer "skrivbord" i Utforskaren? Inga virus,spam,maskar etc..... ??? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Angående papperskorgen: KontrollpanelenUtseende och anpassningAnpassning... längst upp till vänster "byt ikoner på skrivbordet"... bocka i "papperskorgen". För övrigt får du kanske ta en titt på inställningarna för brandväggen angående IE7... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Papperskorgen är redan markerad där. Ang. brandväggen så är det inget problem med den. Har inte gjort några ändringar. IE7 Funkade i går utan problem.(kör i skrivande stund med Firefox 2.x) De ställen jag hann med att surfa på i går efter jobbet var: Alltomxp, Aftonbladet och min bank's hemsida. Lutar åt att jag provar att köra en reperation från Vista cd'n. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dwarf Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Prova att göra inställningarna för vista som finns via denna länk. Funkade kanon för mig när vissa websidor var slöööööa. http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=8001 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 IE7 rullade på fint när det funkade. Mitt problem är inte att det går/gick sakta. IE7 funkar inte alls. Däremot så funkar Firefox 2.x utmärkt /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Har du provat att göra en reset av Internet Explorer (Internet options->Advanced->Reset)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted March 1, 2007 Author Share Posted March 1, 2007 Sedär ja! Tack så mycket. Dock så går det fortfarande inte högerklicka. Men huvudsaken är att det nu funkar igen. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts