SpritDunken Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Någon som kör XP och Vista på samma hårddisk? Partionerade ni hårddisken? C och D? Eller har ni båda OS på c:? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Japp, kör dualboot. Att ha två operativsystem på samma dator går inte, du måste ha två partitioner. Följ guiden http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...2&Itemid=72 så får du se hur du delar upp hårddisken om du bara har en partition idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 <Någon som kör XP och Vista på samma hårddisk?> Ja, jag har också delat upp hårddisken i två partitioner. Det gick fint att installera Vista på den lokala partitionen. När jag startar datorn får jag upp en lista med bägge OS. Hittils fungerar det utan anmärkningar. Perbear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest t2 Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 <Någon som kör XP och Vista på samma hårddisk?>Ja, jag har också delat upp hårddisken i två partitioner. Det gick fint att installera Vista på den lokala partitionen. När jag startar datorn får jag upp en lista med bägge OS. Hittils fungerar det utan anmärkningar. Perbear dulboot fungerar bra har två hård diskar stora problemet var att xp behövdes fixas till typ med en recvery cd fick rootkit som vägrades att hittas av mitt antivirus program efter det så försvann bootmeny så nu har jag provat att köra reparer från vista dvd för att kunna få tillbacka bootmeny men det fungerade inte med att reparera bootloader skada eller trasig så hur ska jag göra för att få bootloader att fungerar? hade skumma system problem i vista efter 5 dagar så började vista Vägra installera program vista 64 bitar = Inga Driver Rutiner till datoren och dator tillverkaren skiter i det Tack Så Mycket Fujitsu Siemens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpritDunken Posted March 2, 2007 Author Share Posted March 2, 2007 Testkörde dualboot, fungera jättesmidigt, däremot har du fel att det inte går att köra 2 os på c: Det går om man googlar runder, kräver dock ett 3dje partsprogram. Kan vara bra att veta =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts