mad_cow Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Hej! har ett lite irriterande problem, det är nämligen så att så fort jag vill kopiera en fil till rooten på f: (i det här fallet) så får jag upp en ruta som säger att jag måste "provide administrator permission to copy to this folder", det samma gäller så fort jag vill ta bort en fil från samma ställe. Det är inga som helst problem att kopiera till rooten på någon av de andra diskarna (c,d,e,g) utan bara till f. Mitt användarkonto tillhör gruppen adminstrators så jag tycker inte att det borde vara några problem med dessa saker. Tacksamm för alla hjälp jag kan få! /mad_cow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest t2 Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Stänga av Funktionen om du blir störd av den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Prova att skaffa ägande till filen samt till hårddisken som du försöker komma åt. Högerklicka/egenskaper, fliken säkerhet/avancerat... fliken ägare/redigera... markera ditt namn och redigera. Markera ditt namn igen och välj ok.... klicka ok hela vägen. Sen ser du till att få fulla rättigheter på samma sätt..... // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad_cow Posted March 2, 2007 Author Share Posted March 2, 2007 Vet inte om det är jag som är dum eller vad det är, men om jag högerklickar på HDD och väljer properties så finns det ingen flik med säkerhetsinställnngar där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Hmmm... du måste kanske stänga av UAC tillfälligt och prova igen... annars låter det skumt tycker jag. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts