Gå till innehåll

nu installation av windows vista home prem


olof65

Recommended Posts

hej

var hemma hos en vän igår skulle lägga in vista gick bra han hade testat upgrade advisor innan att den godkände det gick lägga in vista på deras dator

men under installationen  nästan allt var klart  så får man en blåskärm innan man skall ange användare och datornnamnet då.

ja testa de ta ut allt både minne, externa grafikkort osv

han hade en dvd läsare som haft krångel innan kan det vara den som inte läser in allt jag brännde en dvd skiva med vista i farten 4x kanske göra om det med 2x istället

roliga att han inte se den blåskärm iaf

mvh bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

var hemma hos en vän igår skulle lägga in vista gick bra han hade testat upgrade advisor innan att den godkände det gick lägga in vista på deras dator

han hade en dvd läsare som haft krångel innan kan det vara den som inte läser in allt jag brännde en dvd skiva med vista i farten 4x kanske göra om det med 2x iställetroliga att han inte se den blåskärm iaf

mvh bengt

Låter som en ren piratinstallation i mina öron...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det är inte någon piratinstallation, hade en giltig nyckel osv, var en iso jag brännt ifrån technet

tro det med dvd läsaren att den inte läst allt på skivan

bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det är inte någon piratinstallation, hade en giltig nyckel osv, var en iso jag brännt ifrån technet

tro det med dvd läsaren att den inte läst allt på skivan

bengt

kan ha blivet fel i nedladning från technet

Blåskärm brukar oftas vara nogot strule med hård varan i datoren

hade en dator som var hembygge som körde windows vista ultimate rc1

den gick i bland ca 1 vecka sen fick man blåskärm

gick tillbacka till xp på den datoren och efter ca 3 månader så dör grafiken vid winlogin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja kollade den iso har installerat den innan hos annan då gick det bra bränner alltid långsamt 2x eller 4x

tro mer på det dvd spelaren som har krånglat innan i höstat ja bytte moderkort då till nytt då.

skall ta med en ny dvd spelare nästa vecka.

körde in xp sen gick hur som bra då.

de brukar säga att vista är betydligt känsligare med hårdvaran har själv varit med om det typ minne.

som sagt skall prova nästa vecka igen plocka ur det mesta köra minimalt ny dvd spelare bara allt ljudkort extern och grafikkort bort med det för se går plus koppla ur en extra hd som har krånglat också innan ja bytte moderkort hos dem då.

kan vara de två saker som vista inte gillade kanske

skall inte ge upp direkt iaf men vil ha liten tänktid

bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...