Gå till innehåll

Datorn går ner i något slags ''shadowmode''


nXt

Recommended Posts

Hmm detta låter rätt skummt men endå , jag kör windows vista home premium uppgradering , iaf så nu har det helt börjat fucka sig då burken går ner i något shadowmode vissa gånger man startar upp datorn alltså det e halv mörkt på skärmen , och vissa gånger inte , detta börja strula efter senaste uppdateringen så jag gjorde en systemåterställning men det var fort samma sak :S skulle va as tacksam för hjälp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett ett liknande problem under betatestningen och då blev skärmen väldigt väldigt mörk vid växlingen mellan användare. Det verkar som att "toningen" som sker på välkomstskärmen fastnar i ett läge där den inte "tonat" klart. Vad det beror på eller hur du kan lösa det har jag ingen aning om men ett hett tips är att se till att du har de senaste drivrutinerna för grafiken. Vad har du för grafikkort? Jag hade ett ATI-kort och har inte sett problemet på min burk med Nvidia-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista går in i detta "shadowmode" när UAC stöter på något program som den tycker verkar tveksamt. I detta mode är datorn skyddad, vilket betyder att installationer o dyl inte kan göras. Men ni borde få upp en ruta från uac där ni kan godkänna programmet? Eller kör ni som standard användare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jag vet att det kommer upp en sådan ruta då , men det är när jag kommer in på välkommsskärmen så fastnar den i detta läge hela tiden , men bara vissa gånger datorn startar upp :S jag kör med ett ATI Sapphire Radeon X1900XT kort , och har de senaste drivrutinerna :S jag vet inte va som kan va fel :S Jag kör som administatör på burken endasyt , finns inga andra användare !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista går in i detta "shadowmode" när UAC stöter på något program som den tycker verkar tveksamt. I detta mode är datorn skyddad, vilket betyder att installationer o dyl inte kan göras. Men ni borde få upp en ruta från uac där ni kan godkänna programmet? Eller kör ni som standard användare?

UAC känner vi ju till ;) Problemet är att som användaren och jag säger att det är på välkomstskärmen detta fenomen uppstår. När du loggar in på datorn så ser du satt skärmen "fade:ar" och det verkar som att det är mitt i det som något hänger sig i ett läge där skärmen förblir väldigt mörk... en omstart löste oftast problemet för mig iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista går in i detta "shadowmode" när UAC stöter på något program som den tycker verkar tveksamt. I detta mode är datorn skyddad, vilket betyder att installationer o dyl inte kan göras. Men ni borde få upp en ruta från uac där ni kan godkänna programmet? Eller kör ni som standard användare?

UAC känner vi ju till ;) Problemet är att som användaren och jag säger att det är på välkomstskärmen detta fenomen uppstår. När du loggar in på datorn så ser du satt skärmen "fade:ar" och det verkar som att det är mitt i det som något hänger sig i ett läge där skärmen förblir väldigt mörk... en omstart löste oftast problemet för mig iaf :)

hehe, sorry  ::) läste lite för fort tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Iaf jag gjorde så här , jag ominstalerade hela os:et och sedan blev det normalt igen. Problemet har ej uppkommit igen ! Så en rekomendation för om det uppkommit för någon är att testa och ominstalera för det funkade för mig iaf. men nu är verkligen frågan varför det blev så här? för det var riktigt skummt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...