Macarus Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Hej! Jag har ett ganska irriterande problem. Lite nu och då byts den vanliga muspekaren ut mot "move"-varianten, alltså den med 4 pilar som pekar utåt, en i varje riktning (den som normalt kommer när man flyttar fönster och sånt). Det enda sättet att få tillbaka den vanliga muspekaren är att gå till kontrollpanelen och välja något annat scheme först och sen välja tillbaka det vanliga default-schemet. Men sen dröjer det inte längre än kanske 5-10 minuter och så har muspekaren bytts ut igen... :-( Jag kör Windows XP home, inga spec. mus-prylar, bara windows default scheme. Dock är det en bärbar med både drivrutin för mus (MS intellipoint) och touchpad installarerat. Konflikt däremellan? Någon annan idé? Det hela är ganska drygt... /Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Välj i kontrollpanelen -> Mus -> Pekare -> Schema : välj (inget). Har du kontrollerat eventuella drivrutinsuppdateringar på Windows Update "Anpassad Installation" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Menar du autoscroll? Kommer fram när man trycker på mushjulet som en knapp. Och försvinner igen om man trycker en gång till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Menar du autoscroll?Kommer fram när man trycker på mushjulet som en knapp. Och försvinner igen om man trycker en gång till... Nej han menar ikonen "pilkorset" dvs korset med med små pilspetsar i var ände Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Menar du autoscroll? Kommer fram när man trycker på mushjulet som en knapp. Och försvinner igen om man trycker en gång till... Nej han menar ikonen "pilkorset" dvs korset med med små pilspetsar i var ände Ok. : :-[ ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macarus Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 Bytte till scheme "(none)" (kör engelskt) och det verkar funka än så länge. Hoppas det fortsätter så. Annars har jag inga drivaruppdateringar liggande på windowsupdate. Har senaste intellipoint (6.2.29) och senaste touchpaddrivaren. Vad är skillnaden mellan "default"-schemet och "none"-schemet? Ingen alls eller? Tack för svaren (men jag är inte så tappad bakom skärmen att jag inte vet hur autoscroll funkar... :-) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Skillnaden mellan pekaralternativen "Inget" och "Standard" är att "inget/none" är Windows grundinställning. Detta hänger ihop med Windows skrivbordsteman där du kan skräddarsy muspekaren enligt eget önskemål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macarus Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 Tyvärr verkar det inte bättre än att problemet återkommer även med "inget" som scheme... :-( Några andra idéer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts