doubler Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Har kört Vista Ultimate x86 ett tag och nu har jag stött på lite små irriterande buggar. Bugg nr.1: Hjälp och support funkar inte. När jag klickar på Hjälp och support så får jag fram detta: Bugg nr.2: Konversationshistoriken i MSN 8.1 (Bygge 8.1.0178.00) funkar inte När jag trycker på Visa hela konversationshistoriken med den här kontakten : så dyker detta upp: När jag sen klickar på öppna så startas Internet Explorer för att sen stängas av direkt efteråt. Någon konversationshistorik får jag inte fram. Har testat att reparera MSN men det hjälpte inte. Jag vet inte om det beror på att jag har Firefox installerat och att Firefox tagit över dessa filtyper. jag har dock anget Internet Explorer som standardprogram med alla standardvärden. Bugg nr.3: Väder gadget för min stad buggar i sidpanelen. Det är någon bugg i väder gadgeten som gör att jag inte får fram korrekt väder information på Göteborg. Andra städer funkar utan problem. Men den verkar ha fastat vid -5 för Göteborg: Det konstiga är att när jag väljer att den ska visa temperaturen i Fahrenheit för Göteborg så verkar det funka: Bugg nr.3: Dokument mappen på engelska Hoppas ni kan hjälpa mig, och tack för en underbar sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betterlead Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 På fråga nr 1 svarar jag: --------------------------- klipp Hah! Det var inte bara så att jag var tokig - se här vad som hjälpte mig. Kan säkert vara till hjälp åt näste som drabbas. windows-vista-help-and-support.aspx" target="_blank">http://www.windows-now.com/blogs/kmkenney/archive/2006/11/25/fix- windows-vista-help-and-support.aspx://http://www.windows-now.com/blogs/km...nd-support.aspx ---------------------------------------klipp För övrigt ingen aning, men det finns fler konstigheter med Vista. Inte bara program som saknar drivrutiner, flera av Vistas egna fungerar inte. T ex Windows DVD-bränning. Så fort jag försöker "Lägga till" en fil så avslutas programmet. Trist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Vädergadgeten har jag inga bra tips om men att Documents-mappen visas på engelska kan bero på något fel med de svenska språkfilerna, eftersom filens egentliga namn är just "Documents". I svenska Vista översätts som du kanske vet alla vanliga mappar "on-the-fly" men uppenbarligen inte i detta fall. Har du ändrat namn på mappen eller kanske flyttat den (via "Plats")? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doubler Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 Tack för dom snabba svaren: Bugg 1 och 2 fixades ;D Tack Har du ändrat namn på mappen eller kanske flyttat den (via "Plats")? Nej det har jag inte gjort, vad jag vet. Testade att skapa en mapp med namnet "Dokument" fick då fram detta: Men jag ser fortfarande Documents och inte Dokument Tidigare versioner av mappen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doubler Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 Klickade på Dokument i Startmenyn och fick fram detta fel meddelande: efter detta skapades en mapp automatiskt. Nu har jag två mappar en som heter Documents och länkar till C:Users*****Documents och en ny mapp Dokument som länkar till C:Users*****Dokument Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts