A_Nonym Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Hej, jag har råkat ut för att aktivitetshanteraren har försvunnit. När jag kör "Ctrl Alt Delete" så får jag upp meddelandet att "Aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören" Det är min egen dator, jag och hustrun använder alltid samma konto. Inga inloggningar eller krångligheter. Jag har letat efter vart man ställer in detta så att jag får tillbaka aktivitetshanteraren. Jag kan dock inte hitta detta. Hur gör jag för att aktivera Aktivitetshanteraren igen? Och vad kan ha åstadkommit detta? Man blir ju lite rädd att man fått skit i datorn som försöker förhindra upptäckt genom att ta bort aktivitetshanteraren. Frågan är främst. Hur Aktiverar jag Aktivitetshanteraren? Mvh A Nonym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Fixas med ett litet registerhack: Hive: HKEY_CURRENT_USER Key: SoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem Name: DisableTaskMgr Type: REG_DWORD Value: 1=Enablethis key, that is DISABLE TaskManager Value: 0=Disablethis key, that is Don't Disable, Enable TaskManager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_Nonym Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Tack för det! Nu fungerar det. Tyckte först att det var lite för tekniskt svar men sedan kom jag ihåg körkommandot regedit och lyckades lura mig fram enligt din sökväg. Värdet var 0000 01 eller något ditåt. Tog bara bort de sista sifrorna och sedan fungerade det. Någon som kan förklara hur det blivit så att Aktivitetshanteraren avaktiverats? Mvh A Nonym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Kan ju vara något "otyg" i datorn, så för säkerhets skull så bör du köra en HJT: OBS! Följ anvisningarna noga i denna länk: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=2356.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts