ceogar Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Bytte till vista för ett litet tag sen men när jag försöker dela ut någonting så gör jag som i windows xp. Jag har ställt in så att lösenord ska behövas men när jag försöker kopiera den fil som jag har delat ut så säger den "nekad åtkomst" kan inte hitta några fler inställningar än de jag redan genomfört. Har inaktiverat både windos och f-secure brandväggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Har du två Vista-datorer? En intressant sak att testa är att dela ut "delade mappar" och se om du kan koma åt filer som ligger i dom mapparna, kan du göra det kanske problemet har att göra med filrättigheter, har du pillat på dessa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceogar Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 nej det är bara en vista och de andra datorerna är windows xp och de kommer jag åt helt utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Hmm, har du testat att slå av kontroll av användarkonto för att se om det är det som spökar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceogar Posted March 11, 2007 Author Share Posted March 11, 2007 Hmm, har du testat att slå av kontroll av användarkonto för att se om det är det som spökar? japp testat och avaktivera har f-secure och har stängt av det helt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceogar Posted March 30, 2007 Author Share Posted March 30, 2007 fortfarande inte lyckarts lösa detta, nån som har något tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dynamo Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Har nog nämt denna länk tidigare och vet inte om den kan hjälpa dig... men kolla och tala om hur det går, kanske kan hjälpa fler! http://technet2.microsoft.com/WindowsVista...3.mspx?mfr=true mvh / dynamo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts