ceogar Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Hejsan allihopa! Jag har ett 6800 gt Ultra pci-express point of view och ajag har problem med min fläkt i vista. Jag kan via kontrollpanelen kontrollera värmenivån på mitt grafikkort (och det står i "hjälp" på senaste forceware att det ska gå). Fläkten går på ca 70-80% hela tiden och innan gjorde dne bara det i spel och dylikt. Förut kunde jag använda rivatuner för att kontrollera detta men det programmet funkar inte än för vista riktigt, nån som vet bot på detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betterlead Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Jag har inte lösningen på ditt problem, men undrar hur/var du kontrollerar tempen. Har samma grafikkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Testa att slå av Windows Aero och kör ett tag med temat Windows Vista Basic för att se om det gör ngn skillnad. Temperaturen kan du mäta med nTune, http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.25.00.html. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts