eskhult Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Är det någon som har fått sin uppdatering från Moduslink än? Jag har haft COA validerat som status hur länge som helst nu. Borde den inte ha blivit skickad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 jag har väntat jätte länge nu, stod att man skulle få orden 4-6 veckor efter vista har släpts men har inte fått något än=/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miek Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Min status har precis ändrats från COA Validated till "Inköps- och äkthetsbevisen kontrollerade" COA Validated statusen fick jag i mitten av Februari. /Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fjompa Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Äntligen verkar min beställning gått igenom i varje fall "Beställningsstatus : Beställningen godkänd Utskeppningsdatum : Okänd. Kontrollera igen om 12 veckor. Transportör : Standard" Fick även ett mail, där detta bekräftades, och att det ska komma ett nytt mail när det skeppas. Bara att vänta igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Är det någon som faktiskt har fått sin uppgradering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 man kan undra vad dom håller på med på moduslink egentligen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 man kan undra vad dom håller på med på moduslink egentligen Vad har du för status på beställningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 man kan undra vad dom håller på med på moduslink egentligen Vad har du för status på beställningen? COA validerat har jag fortfarande.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskhult Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 jag har numera "POP/COA validated", vad nu det betyder.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 jag har numera "POP/COA validated", vad nu det betyder.... Jo det har jag ochså fått nu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Hur mycket fick man betala för uppgraderingen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 nästan 900kr för home premium.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Någon som har fått sin uppgradering ännu? Någon som har fått POF och COA validerat men också betalat och hur länge sedan var det isåfall? Håller på med en uppföljning på artikeln om detta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 jag har POP/COA validated men har inte betalat än, inget dragit från kontot.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 jag har POP/COA validated men har inte betalat än, inget dragit från kontot.. Ok, du har angivit ditt kortnummer med inget har dragits? Hur länge sedan var det du angav ditt nummer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 jag beställde vista 070112 men har inte hänt mer än så, dom ska ta betalt när orden skickas står det ordern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskhult Posted March 30, 2007 Author Share Posted March 30, 2007 Samma här. Har lagt beställning och lämnat kortnr i början på januari, men pengarna har ej dragits än. Ska ej betala 900 kronor dock, bara 190 kr. Hur lång tid ska det behöva ta kan man ju undra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
signator Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Hej. Har själv beställt två uppgraderingar från Moduslink. Och det är nu över två månader sedan. Har sett när jag går in på Moduslinks sida, att båda mina Vista är ´skickade. Det står: Skickade: "Spring" och Fraktnummer: "Unknown", ringde till Microsoft, som var vänliga nog att koppla mig till Moduslink i Holland, där jag fick tala med en person, på engelska. Jag sa mina licensnummer, han gick och kollade, kom tillbaks och sa att det var packat och låg färdigt för leverans. Skulle få ett mail i denna eller nästa vecka på när dom skickats, och vilket transportsaätt och fraktsedelsnummer. Jag satte förövrigt in pengarna samma dag jag beställde mina Vista. Och pengarna drogs från kontot ett par dagar efteråt. Så nu hoppas jag dom kommer snart. Piraten hälsar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Jag beställde XP OEM licenser från Komplett.se med uppgradering (1st Pro och en MCE) fast sen visade det sig att man inte fick nån uppgradering om man inte köpte dom med en dator. Fast jag fick köpa Vista OEM för uppgradering priset istället (eller mindre tom 50kr/st plus frakt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Artikel på TechWorld: http://techworld.idg.se/2.2524/1.101667 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 har fått statusen "Beställningen godkänd" nu iaf, en bit på vägen kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fritte Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Jag fick min skiva från moduslink idag,men det går inte att uppgradera för det är inte samma språkversion.Jag har media center det är i botten en xp pro engelsk,skivan jag fick är svensk.Nu får man väl vänta ett halvår till > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Jag fick min skiva från moduslink idag,men det går inte att uppgradera för det är inte samma språkversion. Kunde du välja språk vid beställningstillfället? Vilket språk fick du skivan på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fritte Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Nej det gick inte.Svenska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Nej det gick inte.Svenska Ok, det låter ju inget vidare och jag antar att du har Windows XP på engelska då!? Är det fler som har fått sina skivor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts