maanjo Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Någon som vet hur man gör för att installera om Vista och formatera om hela skiten. Jag försökte idag men lyckades bara installera två Vista istället. Tabbe. Någon som kan hjälpa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Hej! Du måste göra en sk. BOOT från skivan med Vista på. På en del system räcker det med att man stoppar i skivan och startar om. Men på en del så behöver man gå in i BIOS och ändra startordningen. Om du vill starta datorn från Windows CD'n måste CD-ROM- eller DVD-ROM-enheten vara konfigurerad för detta. Om du vill veta hur du konfigurerar datorn för start från CD-ROM- eller DVD-ROM-enheten kan du läsa dokumentationen som medföljer datorn eller kontakta datortillverkaren. På min dator så går jag t.ex in i BIOS via tangent F12 vid upstart. När jag väl är i BIOS så går jag till "Boot Setup" etc. Och väljer CDROM eller DVD-enheten som enda boot enhet. Sparar och startar om... /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts