Andreas Stenhall Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Microsoft har släppt nya DreamScenes på Windows Update.. spana in Quote
Adnerzzon Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Kollad just nu. 3s updateringar, dock inget DreamScenes? /Adnerzzon Quote
Andreas Stenhall Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Konstigt, det kan ju inte bara vara jag Quote
Christian H Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 http://windowsultimate.com/blogs/announcem...-available.aspx Quote
ClasP Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Nu läste jag inte länken som Christian H hänvisade till men jag skulle tro att det är samma med denna ultimate extra feature att det dröjer innan den kommer till den svenska vista. Det tog bra många veckor för poker och bitlocker innan dom dök upp. Så det är nog bara att vänta... /Clas Quote
Japanmannen Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Konstigt, det kan ju inte bara vara jag Du är inte ensam. Jag har samma 5 DreamScenes. Men vem har tid med sån´t när SP2 för XP x64 är släppt. PS. Fick till min slipstream, efter eget tänkande. Finns inga guider ännu att hämta. Quote
Andreas Stenhall Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Har för mig att DreamScene trillar in endast om man kör engelskt Vista eller svenskt Vista med engelskt språkpaket installerat. Quote
Adnerzzon Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Har nog ett logiskt svar på varför jag inte får Dreamscene från Windows Update. Jag har har BASIC versionen. Men att Dreamscene t.ex finns i Ultimate versionen. Vilket jag ju inte har. Framgick inte i inläggets första post vilken version av Vista det gällde, men så är det nog...Har man BASIC så finns inte funktionen "DreamScene" BASIC har bara katlogen C:WindowsWebWallpaper Inte för att jag behöver Dreamscene ;D Krims krams enligt personlig åsikt /Anderzzon Quote
nXt Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Vet att Dreamscene bara är på försläpp än så länge och är till ultimate användare förtilfället, rätta mig om jag har fel. Men vet någon eller om någon har hört om man tex. har preminum kan få tag eller när man kan ta del av dreamscene? Quote
bclemon Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 jag har fått för mej att dreamscene är ett "ultimae extra" vilket innebär att det bara kommer att vara för ultimateanvändare, såsom holdem påoker och bitlocker gränssnittet? //flem Quote
ClasP Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Helt korrekt, enbart Vista Ultimate som kommer att få "Ultimate Extras". Annars hade det ju inte varit någon vits med att släppa ultimate extras : Quote
Japanmannen Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Har för mig att DreamScene trillar in endast om man kör engelskt Vista eller svenskt Vista med engelskt språkpaket installerat. Stämmer bra det. Det räcker med att ha det engelska språkpaketet installerat, men man behöver inte köra engelska, utan det går bra med svenska i operativsystemet. Först efter att man installerat "Förhandstitt på Windows DreamScene", får man tillgång till "Paket med Windows DreamScene" via MU/WU. Quote
Fixzit Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 Någon som vet om det finns tredjepartsfilmer att ladda ner till DreamScene Quote
ClasP Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 finns den funktionen i vista home premuim? Svar nej, finns bara för Vista Ultimate. Quote
Recommended Posts