betterlead Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 När jag går in på en hemsida och klickar på en mailadress får jag upp denna ruta: Har jag missat något här? (Också?) Har ingen annan e-postklient installerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pluto Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Gå in på standardprogram antingen via startmenyn eller kontrollpanelen och ange Windows Mail som standardprogram för Mail så ska det nog årna sig. Ingen som vet hur man fixar gmail via webben som standard Mailprogram ?. Tex. man klickar på en mailadress på en internetsida och då vill ja att bli länkad till gmail istället för att Windows Mail kommer upp. Edit: Kör Fire Fox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Installera Gmail notifier så assosierar den om mailto till att starta gmail när du klickar på en mail länk. Vet dock inte om det funkar i Firefox men det borde det göra. /Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betterlead Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Gå in på standardprogram antingen via startmenyn eller kontrollpanelen och ange Windows Mail som standardprogram för Mail så ska det nog årna sig. Naturligtvis... Tack Pluto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pluto Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Installera Gmail notifier så assosierar den om mailto till att starta gmail när du klickar på en mail länk. Vet dock inte om det funkar i Firefox men det borde det göra./Clas Tack det fungerade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts