Ado Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 jag har laddat en gång men uTorrent har jag haft på min gammla dator och jag hade inga problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Ok, gör som du vill, blås om helst installationen för att vara på den säkra sidan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dynamo Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Liknande "spökfiler" på min burk, har Vista home premium. C: disken är på 160Gb vilket blir 153 Gb enligt Systemet, men utav de 153 så har jag prog. runt 12Gb och tror vista tar runt 10Gb. Fast jag har bara 103Gb ledigt, så undrar vart de andra 28Gb är iof så tror jag att systemåterställningen tar en hel del! Körde en återställning och även de prog som jag hade raderat kom tillbaka och funkade, vad jag minns så funkade inte raderade prog efter en återställning i XP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Det låter som att det är Systemåterställningen som gör sitt jobb. Den funktionen sparar nämligen automatiskt en återställningspunkt varje dag! Ingenting att oroa sig för alltså Håller nog med här, trots allt. Men är det inte så att Windows sparar 10 återställningspunkter och raderar de äldsta efterhand som det skapas nya?... varje återställningspunkt kan nog vara rejält stora. Du kan själv justera hur mycket utrymme som avsätts för återställningen. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dynamo Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Såg detta när jag skulle titta hur mycket som systemåterställningen tog på min burk! "Det behövs minst 300 MB ledigt diskutrymme på varje hårddisk där Systemskydd är aktiverat för lagring av återställningspunkter. Systemåterställning använder upp till 15 % av utrymmet på var och en av diskarna. Vartefter utrymmet fylls med återställningspunkter tas äldre återställningspunkter bort av Systemåterställning för att ge plats åt nya punkter." Så det ser ut att vara maxat för mig med mängden "spökfil" (borde inte öka om jag inte köper en större disk);D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ado Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 men finns det något sätt man kan ta bort skräpet man vill hälst ha sina 30 Gb men vista räknar hårddisken i byte och står det i gigabyte men det blir mycket mindre typ jag har 320 Gb och det står 314 152 250 024 byte och de blir 292 GB och sedan fylls den på(mitt problem) och jag har vista home premium.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ado Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 jag tog bort systemåterstälningspunkter och då figjordes det exakt 20 GB tack för hjälpen allihopa speciellt stenis:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
onoff Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 C: windows, cleanmrg, åt alla användrae på den här datorn, fler alternativ, rensa systemåterställningar och skuggkopior sedan renasa oc den del frigörs på disken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts