Gå till innehåll

Hårddisken fylls


Ado

Recommended Posts

Liknande "spökfiler" på min burk, har Vista home premium.

C: disken är på 160Gb vilket blir 153 Gb enligt Systemet, men utav de 153 så har jag prog. runt 12Gb och tror vista tar runt 10Gb. Fast jag har bara 103Gb ledigt, så undrar vart de andra 28Gb är iof så tror jag att systemåterställningen tar en hel del!

Körde en återställning och även de prog som jag hade raderat kom tillbaka och funkade, vad jag minns så funkade inte raderade prog efter en återställning i XP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att det är Systemåterställningen som gör sitt jobb. Den funktionen sparar nämligen automatiskt en återställningspunkt varje dag! Ingenting att oroa sig för alltså ;)

Håller nog med här, trots allt. Men är det inte så att Windows sparar 10 återställningspunkter och raderar de äldsta efterhand som det skapas nya?... varje återställningspunkt kan nog vara rejält stora. Du kan själv justera hur mycket utrymme som avsätts för återställningen.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg detta när jag skulle titta hur mycket som systemåterställningen tog på min burk!

"Det behövs minst 300 MB ledigt diskutrymme på varje hårddisk där Systemskydd är aktiverat för lagring av återställningspunkter. Systemåterställning använder upp till 15 % av utrymmet på var och en av diskarna. Vartefter utrymmet fylls med återställningspunkter tas äldre återställningspunkter bort av Systemåterställning för att ge plats åt nya punkter."

Så det ser ut att vara maxat för mig med mängden "spökfil" (borde inte öka om jag inte köper en större disk);D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men finns det något sätt man kan ta bort skräpet man vill hälst ha sina 30 Gb men vista räknar hårddisken i byte och står det i gigabyte men det blir mycket mindre typ jag har 320 Gb och det står 314 152 250 024 byte och de blir 292 GB och sedan fylls den på(mitt problem) och jag har vista home premium..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...