pmarriott Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Jag har ett gäng DVD-filmer som jag löpt i Kina. Dessa har jag sett på datorn när jag körde XP, men de är region 1 så jag kunde bara se dem med VLC. Nu kan jag bara se en del av dem oavsett om jag kör VLC, Nero, WMP eller Media Center. En del filmer går utan problem, vissa går halvvägs och en del ballar ur efter menyn. Media Center och Media Player stannar bara. VLC stänger ner och Nero säger "Unexpected DVD error". Idag har jag fått en ny DVD-spelare av Dell på garantin men det har inte hjälpt. Några tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Skydda Hollywood.... http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html "Microsoft is only doing this because Hollywood/the music industry is forcing them to." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Ok, det är alltså Monseur Gates som sabbar min videokväll. Kan man komma runt det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 HA! Fixat! I kontrollpanelen stod det under region att ingen region var vald. Valde region 2, sen gick det så klart alls inte att köra region 1-filmer i Media Center. Däremot funkar det sketbra i VLC, så up yours, Gates! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts