Gå till innehåll

Inloggningsproblem mot AD´t


Neoromancer

Recommended Posts

Desperationen stiger! :cry:

Jag sitter med en Win2k domän med AD och ett antal (över 900) Win98 och XP klienter. Sedan i somras så har 98 klienterna börjat få problem med att logga in mot AD´t. Trots att man skriver både rätt anv.namn och lösenord så får man felemeddelandet

Det angivna domänlösenordet är inte korrekt eller så har åtkomst till inloggningsserver nekats.

När man klickar på OK rutan så kommer man tillbaka till inloggningsrutan och då står lösenordet kvar i rutan och man kan bara trycka Enter igen. Detta problem uppkommer i hela nätverket men bara ibland. Ibland funkar det på första försöket ibland får man försöka upp till 10ggr.

Snälla kom med förslag på vad det kan vara!

/Neo

There can be only one...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hejsan!

Är det samma resultat om en arbetsstation startas om? Har du provat att lägga till en helt ny användare, får du samma problem då? Har du även provat att radera en användare som har problemet (om det nu inte är slumpmässigt) o sedan lägga till samma igen, om det är samma felfrekvens?

/Zerd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

allt det har jag provat och det gör ingen skillnad. Det verkar inte hänga på användarkontot.

Problemet verkar nu vara löst när min kollega upptäckte att den enda av våra 3 DC maskiner som inte är WINS-server stog först i listan när man kollade vilka WINS servrar som fanns. Efter det försvann problemet...

Bra iof men jag vill gärna veta varför 98 klienterna betedde sig så. Nån form av timeout eller vad???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...