trekronor Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Hej, jag har fått ett problem när jag ska göra en återställning. Jag får upp ett meddelande att systemåterställning inte kunde genomföras och datorns filer och inställningar har inte ändrats. Information: Ett okänt fel inträffade under system återställningen. Jag har provat flera återst.punkter men det blir samma meddelande. Finns det någon som kan hjälpa mig vore det toppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Det är så att återställningspunkterna är beroende av varandra och har en återställningspunkt blivit korrup av någon anledning så fungerar det inte att återställa till någon återställningspunkt och du måste tyvärr börja om på ny kula genom att inaktivera och sedan aktivera systemåterställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trekronor Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Kan du förklara för mig steg för steg hur jag ska gå till väga så vore jag mycket tacksam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Öppna System genom att söka i Startmenyn, välj Systemskydd och kryssa bort markeringen som finns framför en eller flera hårddiskar/partitioner. Välj Verkställ. Sedan kryssar du i de diskar/partitioner som var ikryssade innan och väljer Ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trekronor Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Jag har gjort som du sa men problemet kvarstår fortfarande. Vad kan det då vara för fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Men om du gör enligt instruktionen så ska du inte ha några återställningspunkter kvar? Har du skapat manuella återställningspunkter att testa med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trekronor Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Nu fungerar det. Jag gjorde som du sa och inaktiverade och skapade en ny punkt men då fick jag samma meddelande. Sen gick jag in i recovery manager och gjorde en ny återställning därifrån och då fungerade det igen. Jag får tacka för hjälpen. Jag har en fråga till, när jag för över en mapp på nätverket på 7gb så hänger sig datorn efter halva tiden. Jag kan öppna andra program men inte avsluta överföringen eller stänga av datorn. Har du något svar på det också så vore jag tacksam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Nu fungerar det. Jag gjorde som du sa och inaktiverade och skapade en ny punkt men då fick jag samma meddelande.Sen gick jag in i recovery manager och gjorde en ny återställning därifrån och då fungerade det igen. Jag får tacka för hjälpen. Jag har en fråga till, när jag för över en mapp på nätverket på 7gb så hänger sig datorn efter halva tiden. Jag kan öppna andra program men inte avsluta överföringen eller stänga av datorn. Har du något svar på det också så vore jag tacksam. Egentligen ska du skapa en ny fråga om detta men kolla på http://support.microsoft.com/kb/932170/en-us så har du nog en lösning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trekronor Posted March 24, 2007 Author Share Posted March 24, 2007 Tackar så mycket. Det löste problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts