Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en nästan ny dator som blivit död. den startar men det blir ingen bild på skärmen.

Har haft moderkortet inskickat till leverantören eftersom det är garanti, men de fick kortet att fungera direkt, så det fick jag tillbaka med en BIOS-uppgradering.har även varit i telefonkontakt med dem för att få hjälp, de har hjälp mig med de olika tipsen som jag utfört, 

Har en annan dator som fungerar perfekt med skärmen och kabeln, så där är inget fel.

Har bytt grafikkort, nätaggregat och kollat minnena.

Dator: AMD 64 4200 X2, Corsair 4x 512, Artcic Cooling silencer Låda.

2 Hd med 250 Gb per Hd.

Tony.

Posted

Hej Vulfgar.

Har även provat med ett annat nätaggregat, men tyvärr ingen skillnad.

Har även bytt processorn utan resultat.

Felet är ett mysterium.

Tony.

Guest phillekille
Posted

"Det har alltid funnits spöken i våra maskiner" (Taget ifrån iRobot) ;D

Du får la lämmna in hela datorn  i någon teknisk support.

Dom brukar inte ta något för en koll, men att fixa det kostar... men ifall det fortfarande inte fungerar efter skall du inte behöva betala nått

Posted
Har en nästan ny dator som blivit död. den startar men det blir ingen bild på skärmen.

Har haft moderkortet inskickat till leverantören eftersom det är garanti, men de fick kortet att fungera direkt, så det fick jag tillbaka med en BIOS-uppgradering.har även varit i telefonkontakt med dem för att få hjälp, de har hjälp mig med de olika tipsen som jag utfört, 

Har en annan dator som fungerar perfekt med skärmen och kabeln, så där är inget fel.

Har bytt grafikkort, nätaggregat och kollat minnena.

Dator: AMD 64 4200 X2, Corsair 4x 512, Artcic Cooling silencer Låda.

2 Hd med 250 Gb per Hd.

Tony.

hm hade fick själv samma problem efter att jag hade uppdaterat bios så jag köpte ett nytt moderkort

Posted

Moderkortet har varit in till Komplett för kontroll, men inget fel hittades. Däremot uppdaterade dom bioset för bästa möjliga stabilitet.

Eftersom jag redan har försökt med ett annat nätaggregat, så tror jag inte att det är felet. Har även provat med en annan processor utan resultat.

Jag har dvi-utgång på grafikkortet.

Jag har en dator till som nu är kopplad till skärmen och samma kabel, och den fungerar utan anmärkning.

Posted

Varför jag undrar vilken typ av utgång du använder är att ibland så låser dvi-utgången sig och blockerar något som kallas edid. Dell har en lösning på problemet med en fix som man bootar på men har man inte dell och är kund så krymper chanserna att få tag på den.

Posted

kan du beskriva ditt fel lite mer ?

är den helt död så den surrar bara, eller blinkar hdd lampan/hör du att den tänker

har du möjlighet att testa med annat graffekort om ovan är fallet att du hör att den tänker ?

Posted

Felet är åtgärdat. Det var inget fel på fatorn.

Felet berodde på att mitt energibolag var här för ett tag sen och satte in någon typ av datoriserad avläsning av förbrukad el. Efter det har jag haft problem med flera datorer, bl.a. så har dom inte startat, utan man har fått trycka igång dom ett flertal gånger innan de kom igång.

Har även haft problem med min värmepanna som har helt omotiverat slagit av och "brummat".

De var hit i går och bytte "digitalavkännaren", och helt plötslig fungerar allt.

Tack för hjälpen och tipsen i alla fall.

Men det här felet kan nog vara något att fundera över om det börjar krångla.

Enligt elbolaget så "har dom aldrig haft detta fel föut".

Jag har en känsla att man har hör detta argument tidigare i andra situationer.

Tony.

Posted
Enligt elbolaget så "har dom aldrig haft detta fel föut".

Jag har en känsla att man har hör detta argument tidigare i andra situationer.

Jo... jag klippte av mina trådar till fjärravläsningen eftersom det störde Internet.

Energibolaget kopplade in sig i telejacket utan att säga nånting...

Det var säkert ett par år sedan och de har inte klagat....  ;)

Men man får ju hålla koll på mätarsnurrorna själv då... 8)