Gå till innehåll

Grafikkort!


Recommended Posts

  • Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Föresten, ja tänkte på baksidan där.

De ser lite litet ut där. För du måste kunna få loss den plåten.

Den som står rakt upp ovaför det blå märket.

Ja menar så det passar?

:)

Jaha vet nu vad du menar,tror det ska gå,ska prova senare för har gäster nu,men det finns en skruv under,så det ska gå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såå,har fått en svar av dem på misco.se och såhär stod det:

"Hej

Kortet som sådant borde fungera i denna dator men vet ej om det är för högt.

Får be dig kolla upp specen på din dator.

Med vänlig hälsning

Mattias"

Så nu undrar jag vad han menar med det "specen"...

Tack i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, hade du tänkt spela spel med den burken? 256 mb i Ram?

Har 512MB i RAM,tänker bygga in till 1 GB,men jag kommer väll märka skylnad på spelen?

De kortet jag har nu är 64 MB och jag brukar spela spel med den,de kommer väll bli mycket störe skylnaD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MYCKET GLADA OCH VIKTIGA INFORMATION :D:d:d:d

Idag jag öppnade min dator igen för att se om den "specen" går o få bort,och det gick...

Men det är något annat jag märkte som var ännu bättre (tror jag).

DSC00672.jpg

Den biten i vänstra hörnet där upe,man  ser att den inte sitter in bra,och det var för att ajg tog bort den,men det är något annat.Det värkar som att det är någon kort där (o jag tror det är en grafikkort) och sen när jag tog en närmare koll på det så såg det ut såhär:

DSC00674.jpg

DSC00676-1.jpg

Det står ju PCI slot 1 och PCI slot 2,och vad jag vet så finns det andra kort som heter något med PCI och sånt...

Kan det vara att man sticker in en PCI kort in i den "PCI SLOT 1/2"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är bara ett "mellankort" så att du kan ha lite större pcikort i datorn.

Det går inte att stoppa in grafikkortet där.

vad har man det mellankortet till och vad menar du exact,förklara lite mer om den plz :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett vanligt PCI-kort typ ljudkort etc är högre än vad som får plats i lådan kan man använda detta uttag för att ansluta kortet horisontalt istället.

Jaha,så det går bara till ljud kort o kanske något mer,men inte grafik kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, eftersom det bara är en vanlig PCI-plats.

Till grafiken har du en AGP-plats.

Ok,tack,men vad tror du?Tror du allt borde funka med det kortet,för att den spetsen/plåten vi snakade om,den går o få bort...Alltså den får plats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men undrar så,är det något mer annat jag måste kolla o sånt?

Ja, om det snöar och va de e på tv  ;D

De ska nog gå bra ska du se.

:)

haha,ok men jag ska beställer den irmgon då så meddelar jag senare,måste jag köppa den sladden som man har runt handen och sånt,står att kortet/datorn kan förstöras om man inte använder det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade HP och frågade om de kortet jag var intereserad av att köppa,men dem tror ej den skulle passa,för den inte är low profile och jag har ju en SFF dator...

http://www.misco.se/?534703

Kollar up den andra; men någon sa att den inte har någon fläkt så jag ska kolla up det med,vad är det dåliga om den inte har någon fläkt...?

http://www.misco.se/?551480

http://www.misco.se/?534703

Vad är skylnaden mellan dem igentlingen,utan det med fläkt och att den ena är low profile?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Low profile är lägre för att kunna passa i en låda typ din. För att den ska passa måste du byta ut "plåtbiten" i kortets framkant till en lägre modell som medföljer (Low profile bracket).

Nackdelen utan fläkt kan vara att kortet blir varmare än det med fläkt, å andra sidan så låter inte kortet något och det är ett stort plus.

I de flesta fall finns det fläktar att köpa på sidan om ifall man skulle vilja ha en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Low profile är lägre för att kunna passa i en låda typ din. För att den ska passa måste du byta ut "plåtbiten" i kortets framkant till en lägre modell som medföljer (Low profile bracket).

Nackdelen utan fläkt kan vara att kortet blir varmare än det med fläkt, å andra sidan så låter inte kortet något och det är ett stort plus.

I de flesta fall finns det fläktar att köpa på sidan om ifall man skulle vilja ha en.

Finns sån fläkt precis som pekar mot stället där kortet ska in...

Dem från HP sa till mig att jag sak leta efter kort som är LOW PROFILE? Den plåten som finns där kan man ta bort,det har jag redan kollat.

Så även om kortet http://www.misco.se/?551480 inte är low profile så tror du den skulle fungera?

Om inte då köpper jag den andra som är utan fläkkt...

Och en sak till;

Jag har 512 RAM mine,och när jag byger in en av dem korten,jag kommer väll märka skylnad när jag spelar spel,som t.ex. need for speed carbon...

Jag kan fortfarande spela den men det är typ sån segt,hackar vissa stunder,men går ändå o spela,den hacken kommer väll försvina om jag bygger in en av korten.

Just nu så finns det 64MB grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha ett Low profile kort, så det sista du länkade till (med fläkt) passar inte.

Den lilla plåtbilen som jag menade är den som sitter på grafikkortet.

Om jag vore du hade jag valt kortet utan fläkt.

Prestandamessigt kommer du att få bättre grafik, men eftersom du har väldigt lite ramminne kommer det fortfarande att hacka när datan skrivs till ditt virtuella minne dvs "pagefile". Se till att du har en tillräckligt stor pagefile ungefär (ram x 3) är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...