Gå till innehåll

Grafikkort!


Recommended Posts

Du måste ha ett Low profile kort, så det sista du länkade till (med fläkt) passar inte.

Den lilla plåtbilen som jag menade är den som sitter på grafikkortet.

Om jag vore du hade jag valt kortet utan fläkt.

Prestandamessigt kommer du att få bättre grafik, men eftersom du har väldigt lite ramminne kommer det fortfarande att hacka när datan skrivs till ditt virtuella minne dvs "pagefile". Se till att du har en tillräckligt stor pagefile ungefär (ram x 3) är lagom.

Okej,beställer de kortet nu,jag gick in på miscos sida o kollade lite på ram minnen,men förstår inget,allt är lika dant men ändå så mycket olika:

SDRAM,DDR,DDR 2,DDR - högpresterande,DDR2 - högpresterande,SODIMM,FBDIMM....

vet ej ens vilken är vilken osv osv...tänkte köppa typ 2 kort som har 512 varge,så blir det ju 1 GB på datorn,blir nog mycket bättre men vet ej vad jag ska gå in på,och alla korten ser ungefär exact lika dana ut...

KAn du kanske förklara lite mer om det "page file,ram x 3?" ....

tack i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Storleken på "Pagefile" dvs växlingsfilen bör vara 3 ggr det ramminne man har installerat, i ditt fall 512 x 3 = 1536 mb stor växlingsfil. Har man mycket ram, behöver inte växlingsfilen vara så stor utan det räcker med ram x 1,5 dvs 1gb ram x 1,5 =  1500 eller ännu hellre låta windows sköta storleken själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storleken på "Pagefile" dvs växlingsfilen bör vara 3 ggr det ramminne man har installerat, i ditt fall 512 x 3 = 1536 mb stor växlingsfil. Har man mycket ram, behöver inte växlingsfilen vara så stor utan det räcker med ram x 1,5 dvs 1gb ram x 1,5 =  1500 eller ännu hellre låta windows sköta storleken själv.

Förstor inte så mycket av det,men iaf,när jag skulle kolla på RAM minnen i den programet du sa jag skulle använda så står det något Minnestyp:DDR SDRAM...

Var kan jag hitta 2 kort,som passsar in till min dator som är 512 MB båda?

Ska på lägger nu på måndag-onsdag,så jag tror att kortet också kommer hem under den tiden,så jag informarar mer när jag har kommit hem och bygt in den i datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej,det står där upe på den sidan du gav mig att just den datorn kan ha 2 GB i sig med RAM minne,när jag väljer den datorn jag har...

Kanske lite fel ämne (vet ej) men har många "små" frågor så tror det är lönt o starta ny ämne för dem här frågorna.

USB:

Har inte usb 2.0/Hi-Speed eller hur man kallar det,men är intereserad av att byga in sån...

Så jag vet ej vad jag ska söka på,har 2 st USB portar där fram på datorn,och 2 där back,men tänkte bygga in helt nya både back och fram som är 2.0 så vad ska jag söka på?vad kallas dem för?och finns det många olika,menar som grafik kort,asså olika modeler som är till olika datorer eller?

RAM-Minne:

Ska nog bygga in nya ram minne (2x1GB),undrar bara vad ni tycker,är det lönt o ge pengar för det för en sånhär gammal burk eller?

Funderar typ o lägga in allt nytt i den som ny ljud kort,video kort,RAM minne,grafikkort,"usb saken" osv..

Så säg mig,vad tycker ni,är det lönt o ge pengar på det? eller bättre o köppa ny dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska byta ut allt, är det billigare att köpa nya grejer från moderkort, låda etc så att du får den dator du vill ha.

Om du tycker att det är mycket pengar på en gång så går det att handla en sak åt gången för att det inte ska bli så kännbart i plånboken.

Du har en fungerande dator som du kan använda till den andra är färdigbyggd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan litte problem med kortet :| Får såna blåa meddelande som gör att datorn startas om,hinner tyvär inte se vad det är för fel kod,sen får jag up en felrapport där det står typ "Datorn har allvarilga fel" något sånt sen trycker jag på skika felraport sen det skikas och sen det kommer up en sida där det står vad man bör göra,har redan provat dem sakerna,och nu är det okej,men får se senare hur det blir...

Hur updaterar jag grafikkortet,menar var får jag tag på updateringarna och så vidare...

Tack i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag har provat o gå in på deras sida osv men det finns typ ingen knapp så man drar ner updateringar...

Jaja,jag ska nog installera om XP helt sen får jag se hur det blir...

Den gammla som jag hade i; intel med 64 MB,kan man dra ut den på något sätt stör mig på den typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det olika windows XP profesional,typ versioner...typ 1,2...12,13...?Hörde något om det,och sen undrar jag vad 32- 64 - 84- bitars nu är?Hur vet jag vilken är min? vilken är bäst? och vilka skylnader är det...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så killar,har installerat om windows nu och allt är perfekt,har bara en fråga...

Inan använde jag en VGA kabel,från skärmen till datorn,har bytat nu till DVI,men nu när jag ska gå in på skärmens inställninar,menar på dem knappar och ändra typ bild inställingar,som att typ flytta bilden och sånt så går det inte,och den knappen "auto" fungerar inte heller,är det fel på DVI kabeln eller grafikkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Hej...

Det var ett tag sen jag skrev i detta ämnet,!

har en ny dator, men ville ändü bygga pü denna dator som det va mycket snack om i detta ämnet, sü hadde bara en liten früga;

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=315783

om jag tog av VGA pü detta grafikkort, skulle det dü vara sü kallad "low profile" kort, och passa till Compaq D510 SFF (small form factor~)?

Tack i förhand,

ps. är i tyskland sü ni für ursäkta min "Ü"! hoppas ni förstür hehe :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...