arnada Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Hej hej, nu har även jag fått min version av vista från dustin och jag är tyvärr inte nöjd, jag vet inte vad alla fel beror på men det driver mig till vansinne. Fel Blåskärm som fryser Åtgärd Tvungen att starta om datorn Troligen är felet Hade detta problem i XP när jag glömde inaktivera det inbyggda ljudkortet då jag har ett pci kort också dock är det inaktiverat och jag har fortfarande blå skärmar. Fel Datorn startar om när jag försöker ställa in växlingsfilen på 4095 (inte livshotande fel men håller på att göra en tweak guide) Åtgärd Väntar medans datorn startar om efter uppstart så startar den om en gång till innan jag kan använda den. Troligen är felet Inte en aning Fel När jag inte använder datorn på en tid, t.ex. 2 timmar så loggas jag ut och sedan fryser tangenbordet sig. Åtgärd Omstart, dock har inte systemet eller musen hängt sig. Troligen är felet jadu ? Fel Ljudet knastrar vid uppstart och bara en port av 4 fungerar på ljudkortet. Åtgärd Får använda en stereo 3,5 hane till 2 honor adapter Troligen är felet Dåliga drivers från Creative ? då allt fungerar i xp ? (dock är det inga beta drivers) Fel Battlefield 2 laggar något grymt när jag kör med exakt samma inställningar som i XP Åtgärd Jag har sätt över och inaktiverat ca 23 tjänster jag inte hade användning av, hjälpte lite men det laggar fortfarande. Troligen är felet Vista Som ni ser så har jag en massa små irriterande problem med vista, någon som kanske har en lösning på mina problem ? Är väldigt tacksam isåfall. Dator Moderkort: Asus P4P800 orginal versionen Cpu: Intel P4 3ghz (HT) Minne: Crossair med kylning 1gb Grafikkort: nVidia Geforce 6600 Ljudkort: Creative xfi music tror jag det va. Hårddisk: 250 gb var 40 gb har Vista resterande har spel, 120gb var 5 har växlingsfilen. 7200 varv per minut och 16mb cache. Allt är så up to date de kan vara, bios och alla drivrutiner. Verkligen tacksam för all hjälp jag kan få !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Hej! Möjliga lösningar och motfrågor; Blåskärm, har du analyserat dumpfilen så att du vet exakt vilken fil som orsakar problemet? http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103 Creatives drivare är inte mycket att hänga i granen0, ännu... Nvidias drivare likaså, kör du 100.65 eller 101.41? Installera denna uppdatering; http://support.microsoft.com/kb/925528/en-us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 26, 2007 Author Share Posted March 26, 2007 Jag tackar så mycket för det snabba svaret. Jag kör med 100.65 (tankade den igår från nVidias hemsida) så jag förstår inte, är 101.41 nyare ? borde jag inte fått den versionen isåfall ? ??? Ska testa installera uppdateringen och återkommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 101.41 är betadrivrutiner men har fungerat väldigt stabilt för mig, dom finns att ladda hem på http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_101.41.html. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 26, 2007 Author Share Posted March 26, 2007 vad har jag att förlora ;D tackar så mycket för hjälpen återkommer med resultat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts