jensklas Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Har problem med installation av mitt vista... Kan inte boota upp på cd:n, den laddar in filer står det, sen kommer det en grön mätare som går från vänster till höger.. sen blir allt svart och jag får starta om. Installerar jag från xp kommer installationen igång, men efter första omstarten sker precis samma sak som när jag försöker boota upp på skivan. Mycket tackdsam för tips. Min dator: ASUS P4R800-V deluxe moderkort Radeon X1600pro grafikkort NEC 3500 dvd-brännare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo91 Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Jag har ett liknande problem. När installationen ska slutföras så hänger sig allting och skärmen slocknar. När jag startar om datorn ser jag den gröna "baren" men efter den slocknar skärmen. Mycket tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Se till att ha senaste BIOS-versionen och kör helst med default-inställningarna i BIOS (gör en reset för säkerhets skull). När du installerar, se också till att ha så få hårdvaruenheter som möjlöigt inkopplade, det vill säga koppla bort webbkameror, skrivare, skannrar osv och ha endast mus, tangentbord och skärm inkopplat. hugo91, vad har du för grafikkort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo91 Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Jag har ett Nvidia 7800gt, senaste drivisarna. Det där med att koppla bort all hårdvara lät faktsikt rimligt, måste prövas! Återkommer om det lyckades eller ej. Stenis, nu funkar det. Tror det var min nikon kamera som fuckade till det. Tack så hemskt mycket för hjälpen, hade sökt överallt innan utan att hitta någon som visste vad det berodde på. Du är bäst! ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Bra att det löste sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts