Byvander Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 har ett problem med enhet a: de e så att ja har ingen diskettstation... men de vill datorn påstå om man ska säga så... för ja får alltid upp en ruta när ja antingen ska starta om datorn eller när jag ska stänga av den. det som står i rutan som jag får upp är: "enhet inte klar Diskettluckan kanske är öppen kontrollera att disketten i enhet a: är korrekt insatt och att diskettluckan är stängd" som sagt det är de ja får upp antingen när ja ska starta om datorn eller när jag ska stänga av..... de e rätt irreterande.. har ingen diskettenhet som sagt.... och den ska inte läsa den heller eftersom ja har tagit bort den från biosen.... dvs att den läser bara hdd och cd/dvd.... men vad e de för fel??? va ska ja göra?? MVH: Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 När datorn startar går du in i BIOS och där talar du om för datorn att det faktiskt inte finns någon diskettenhet på datorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted March 27, 2007 Author Share Posted March 27, 2007 men de kan man la bara ändra på ett ställe eller??? och det är la där man ändrar i vilken ordning allting ska startas upp.. eller??? eller finns de fler ställen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Nej det brukar (oftast) finnas inställningar för om det finns en diskettenhet i datorn eller inte Leta på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 jo, men d e de att ja har kollat där... och ja vågar inte kluddra i biosen för mycke moderkortet ja har, heter något på asrock nforce... å något mer.... MVH: Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts