mathie1 Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Hej ! Har en AMD64 med 1 gig ram och ett ati X1300 gfx kort. Kör med Vista ... men jag undrar om minneskapaciteten räcker till för att spela i Vista ? eller är 1 gig för lite ? Borde kanske ha en XP setup också för spel ? Vad tycker ni ? Skulle spelen flyta bättre där eller räcker mitt minne till ?? Vista e väll mer minneskrävande !? Tacksam för svar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Precis om du säger så är Vista mer minneskrävande så jag skulle rekommendera att du sätter i 1 GB minne till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Grafikdrivrutiner till Vista är än sålänge inte riktigt lika bra som till XP och vill du ha maximal prestanda och fp ut ett eller ett par FPS i spelen så kör dom i XP. Har du inte superhöga krav så fungerar det nästan nästan lika bra att spela i Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathie1 Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 tack stenis ... du hävdar alltså att min setup räcker till att spela i vista med ?? kan ju lägga in xp men om det inte behövs så gör ja mig icke besvär ... va menar du med superhöga krav ?? ja vill spela lite spel ... inte på värsta upplösningen men gfx kortet räcker ju till typ mittemellan inställningar ... bara undrar om sjölva vista gör att spelen hackar o så ??? bara för jag hrar en gig minne .... ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Ja absolut räcker Vista till för att spela. Vista tar upp lite mer RAM-minne än XP och det kan göra att det går lite långsammare att ladda in spelet, därmot bör det inte göra att spelet hackar. Se bara till att ha senaste drivrutinerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts