sarek Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Hej! Har ett problem med Vista. När jag startar datorn så blir bildskärmen (tft) svart efter ett par minuter. Jag är då tvungen att starta om datorn (med resetknappen), och det lustiga är att när jag gjort detta så fungerar det som normalt? Jag har ett Radeonkort med Catalyst 7.3. Problemet har även varit med de tidigare catalystversionerna. Någon som har liknande problem eller möjligtvis ett förslag på vad det är som är galet? Tacksam för svar, Sarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Har du skärmen kopplad på dvi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarek Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 Har du skärmen kopplad på dvi? Japp, den är inkopplad på dvi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Det kan bli en låsning i något som kallas EDID och en fix för detta fenomen finns på Dell, eller åtminstone deras kunder. Om du hittar en lösning på annan plats, posta här igen. Det kan ibland hjälpa med en annan drivrutin till grafikkortet och en installation från felsäkert läge eller ännu hellre en "clean boot". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts