Gå till innehåll

[LÖST] Det går inte längre att spara tema-filer


L-L

Recommended Posts

Ja, som rubriken lyder. Jag använder Neowin UXTheme patchen, och har några olika visual styles. Nu när jag skulle spara ett nytt tema som inkluderar en viss visual style m.m. så sparas det helt enkelt ingen .theme-fil! Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? Det har ju gått bra hittills. Det enda som jag vet att jag har gjort sedan det slutade att funka, är att jag råkade ta bort Windows Classic tema-filen som ligger i C:WindowsResourcesThemes. Men som visual style finns ju Windows Classic kvar, den kan man ju inte ta bort. Verkar ju helt orimligt att det inte längre skulle gå att spara nya tema-filer bara för att denna tema-fil nu är raderad?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att detta problem inte berör många, kanske inte någon av er (troligtvis). Men låt mig rapportera vad som har hänt:

En liten oskyldig fildelning med DC++ gav mig möjligheten att återföra "Windows Classic.theme" till orginal-mappen. Och, tro det eller ej - problemet har upphört! Det går nu att spara teman som vanligt. Helt sjukt faktiskt, att det bara beror på denna tema-fil. Så om ni någonsin får för er att radera Windows Classic.theme, gör det inte!

;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...