Up2 Posted April 5, 2007 Share Posted April 5, 2007 Tjena! Jag har ett litet problem med Windows Internet Explorer 7s ikon på skrivbordet. Nu när 7an kommit och jag hämtade det, så ville inte ikonen på skrivbordet uppdateras (inte genvägen) till den nya versionen. Men på min andra dator uppdaterades ikonen direkt efter omstarten. Jag har bara ingen lust att lägga till en genväg på Skrivbordet. Tycker bara det är synd att man inte kan byta ikonen manuellt, som t.ex på Den här datorn. Det finns ju inte heller några andra sätt att ändra, eller? Bara man slipper mixtra i registret med sökvägar å sånt... Nån som kan hjälpa mig att åtgärda detta lilla problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 5, 2007 Share Posted April 5, 2007 Utforska C:ProgramInternet Explorer Högerklicka på iexplore < skicka till < Skrivbord skapa genväg. Släng den gamla först. Eller Anpassa skrivbordet. Finns en kryssruta för ie där. Kryssa i o ur några ggr så löser det sig nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Up2 Posted April 6, 2007 Author Share Posted April 6, 2007 Fick lov att göra en genväg istället... Tack ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkie Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 Fick lov att göra en genväg istället...Tack ändå! Var samma sak för mig,men den ändrades efter jag startade om dator några gånger,tänkte inte ens på det,sen efter en gång när jag startade om den så var den bara helt anorlunda men ärligt så är ju den nya ikonen finare,och IE 7 ägger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slugdjur Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Ändra till Färgkvalitet till 32bitar då blir ikonen rätt. Höger klicka på skrivbordet - Välj Egenskaper - Klicka på fliken Inställningar - Välj Högst (32 bitar) - Tryck Ok - Klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Up2 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 Det gjorde ingen skillnad. Dessutom kör jag redan med 32-bitars färger. Nåväl. Ska snart blåsa om burken när jag fått min hårddisk och lite mer minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts