Gå till innehåll

Energisparläge


westis

Recommended Posts

Hej,

Jag har en ny dator och använder Windows Vista för första gången. När jag försätter datorn i energisparläge, hur är det tänkte att datorn ska vakna igen? Det funkar inte att trycka på tangentbordet eller röra på musen.

Jag har uppgraderat till senaste BIOS:et för ASUS P5N-E SLI (rev. 0505), men ingen skillnad. Med den tidigare BIOS-versionen (0404) kunde jag återställa sessionen genom att trycka på Power-knappen. Men då stängde den första av sig helt och först andra gången som jag tryckte kom "Windows återställer". Men det var ju systemåterställning, inte uppvaknande från viloläge.

Tacksam för tips om hur denna funktion ska användas och hur jag ska få den att fungera!

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tanken är att du ska kunna trycka på tangentbordet eller musen för starta datorn från vila. Däremot har jag haft problem med vissa trådlösa tangentbord och möss (bland annat Microsofts egna trådlösa) och med de kunde jag omöjligt väcka datorn från vila. Om du har trådlöst tangentbord och mus så ber jag dig testa med en sladdvariant för att se om det bara är det som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...