Jump to content

2D Grafik Java?


Guest Gurkjuice
 Share

Recommended Posts

Guest Gurkjuice

Hej jag har märkt att metoden printComponent(Graphics g) inte skriver ut direkt på skärmen, vilket är mycket bra om man vill göra spel,

men nu behöver jag göra så att den skriver ut direkt på skärmen, alltså att den inte dubbelbuffrar grafiken och sen skriver ut den.

Visual Basic .NET fungerar ungeför som java när det gäller grafik, men där är det ingen dubbelbuffer, där får man göra en egen, men som sagt vill jag även kunna göra samma sak i Java...

har provat med getContentPane().setDoubleBuffered(false); men det funkar inte.

Någon som vet hur man "stänger av" dubbelbuffern för grafiken i java?

Link to comment
Share on other sites

Ja tror den bara visar "värdet" false. De har alltså inte blitt riktigt bra alltså.

Skulle kunna tänka mig nått åt de här hållet istället. (Ursäkta stavfelen.  :D )

Blaha{

        Boolean antiBuffer = false;

        JPanel antiBufferPanel = new JPanel(antibuffer){

        Och resten kan du.  :)

Föresten, ja får fel me den här raden. getContentPane().setPreferredSize(new Dimension(300,300));

Typiskt i min dator.

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ännu ett gammalt inlägg som jag bara måste svara på :)

Detta kom jag på efter lång tid och det man måste göra är helt enkelt att rita grafiken genom ett annat Graphics-objekt än det man får av metoden printComponent(Graphics g).

Simpelt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...