Guest Gurkjuice Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Hej jag har märkt att metoden printComponent(Graphics g) inte skriver ut direkt på skärmen, vilket är mycket bra om man vill göra spel, men nu behöver jag göra så att den skriver ut direkt på skärmen, alltså att den inte dubbelbuffrar grafiken och sen skriver ut den. Visual Basic .NET fungerar ungeför som java när det gäller grafik, men där är det ingen dubbelbuffer, där får man göra en egen, men som sagt vill jag även kunna göra samma sak i Java... har provat med getContentPane().setDoubleBuffered(false); men det funkar inte. Någon som vet hur man "stänger av" dubbelbuffern för grafiken i java? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 I Swing- är det inbyggd dubbelbufring och i awt får man skriva dom raderna själv. Fast de va så länge sen ja höll på me detta, så ja har glömt nästan allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Swing är bara en del av de. Fx ActionListener ligger i awt.event har ja för mig. Man använder ju en massa olika Classer. Kolla i dokumentationen.. The Docs. ;D En bit ner på sidan. http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html Miljoner htm sidor i datorn. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Ja vet inte riktigt, förlåt att ja svarade. ;D I API:n står detta om JPanel. JPanel(boolean isDoubleBuffered) False då. Och så slänger du in de i en layuot i en JFrame eller va du vill. Farför ta bort? Va ska du göra? Med Layout. public JPanel(LayoutManager layout, boolean isDoubleBuffered) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Ja tror den bara visar "värdet" false. De har alltså inte blitt riktigt bra alltså. Skulle kunna tänka mig nått åt de här hållet istället. (Ursäkta stavfelen. ) Blaha{ Boolean antiBuffer = false; JPanel antiBufferPanel = new JPanel(antibuffer){ Och resten kan du. Föresten, ja får fel me den här raden. getContentPane().setPreferredSize(new Dimension(300,300)); Typiskt i min dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Ännu ett gammalt inlägg som jag bara måste svara på Detta kom jag på efter lång tid och det man måste göra är helt enkelt att rita grafiken genom ett annat Graphics-objekt än det man får av metoden printComponent(Graphics g). Simpelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts