Gå till innehåll

Om SP3


summoning

Recommended Posts

Visst har jag hört hur det bollats fram och tillbaka om detta.

Oavsett om det fortfarande finns en vinst eller inte i operativsystemet xp så borde det ligga i Microsofts intresse att tusentals användare dagligen drar ner patchar från patchdjungeln. Senast jag formaterade(igår) låg nerladdningarna på 300+ meg efter min installdisk med sp2 på.

Vad tjänar de inte in på all serverkraft dag ut och dag in med en sp3?

Xp är marknad har jag märkt. Jag har nämligen sålt mitt Vista Ultimate. helt oanvändbart säger jag som FPS lirare och allmän vardagsanvändare, men det är ju ett kapitel för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xp är marknad har jag märkt. Jag har nämligen sålt mitt Vista Ultimate. helt oanvändbart säger jag som FPS lirare och allmän vardagsanvändare, men det är ju ett kapitel för sig.

Frågan är bara, när skall Microsoft upptäcka det? Att XP faktiskt är en marknad, och Vista blev en flopp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är bara, när skall Microsoft upptäcka det? Att XP faktiskt är en marknad, och Vista blev en flopp...

Är det inte lite tidigt att tala om flopp? Jag vet inte hur det var när XP lanserades, men även det borde väl ha varit ett alltför stort steg för många (med avseende på datorkraft) så det blev mer populärt efter något år eller så? Visst är XP jättevanligt idag, men konsumenternas köp av datorer bör väl inte minska framöver - kanske snarare öka i takt med att fler människor från fattiga förhållanden kan köpa sig en ny dator, och nya datorer levereras ju med Vista nu. Men jag kan ju ha fel - Vista kan bli en flopp. Själv är jag inte alls säker på om det blir PC med Vista nästa gång, jag är inte omöjlig på Mac!

Och ja, ett SP3 vore ju trevligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är bara, när skall Microsoft upptäcka det? Att XP faktiskt är en marknad, och Vista blev en flopp...

He he.  ;D  Kunde ju va bra om dom ville förstå att man fortfarande vill ha xp, ja.  :D

Undra hur långa telefonköerna är till suporten för oem-burkar, med vista? Fx till siba och elgiganten? Skulle gissa på att det är rätt många arga, besvikna kunder som ringer.  :P

Lite synd med sp3, men xp fungerar ju bättre än någonsin, så det kanske inte behövs?

Men dom kunde gott gett ut en cd med alla uppdateringar.  :)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om att det inte kommer något SP3 utan ett "samlingspaket" med uppdateringar. De vill inte att XP ska råka ut på samma sak som Windows 2000. Win 2000 kom ju till SP4. Service Pack 5 ställdes in av Microsoft; de vill inte att Xp ska få en följetång av Service Packs.

Men visst borde det komma ett Service Pack 3, det sätter jag tusen på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är bara, när skall Microsoft upptäcka det? Att XP faktiskt är en marknad, och Vista blev en flopp...

Är det inte lite tidigt att tala om flopp?

Är väl bara att titta runt i detta forum...

Verkar nog än så länge vara få Vistaanvändare som fått sitt Vista att fungera 100% smärtfritt...

Men ett SP3 till XP håller jag med om vore kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re: ByggareBob

Jo visst, det är förstås inte så många Vista-användare än. Vista har väl funnits för privat bruk mindre än tre månader, XP har några fler månader på nacken, milt sagt. Men jag gissar ändå på att Vista blir dominerande tids nog, om inte Apple fortsätter att ta in marknadsandelar. Vilket som är stabilast i dagsläget, XP eller Vista, har jag ingen aning om. Tycker själv att XP är någorlunda stabilt, men inte speciellt imponerade ändå, med tanke på MS:s två decenniers erfarenhet av OS (och med utvecklingsresurser som få andra). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xp är marknad har jag märkt. Jag har nämligen sålt mitt Vista Ultimate. helt oanvändbart säger jag som FPS lirare och allmän vardagsanvändare, men det är ju ett kapitel för sig.

Frågan är bara, när skall Microsoft upptäcka det? Att XP faktiskt är en marknad, och Vista blev en flopp...

På mina grunder är det en flopp....men det betyder inte att det inte kommer bli bättre eller rent av bra när det beger sig.

Jag kunde lira de senaste spelen på marknaden, installa mina drivers och använda xp så som jag tyckte det var rimligt under de likasinnade omständigheter som var, då som nu. Hur som heck, det är då och jag räknar nu. Har ingen lust, tid eller ork att vänta på att det skall fungera bra i framtiden. Det är inte i framtiden jag betalar, endast nu då jag köpte disken.

Dessutom känns Vista tungt....som en lastbil full med makadam på en Vespamotor. Detta trots all den senaste hårdvara jag fått och pyntat ut för.

Visst, xp hinner nästan göra grejerna bara jag tänkt dem, men det var inte det som var poängen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är beredd att hålla med Paul om att SP3 mycket väl kan ställas in.. men men, det lustiga är ju att Windows XP i dagsläget kommer att stödjas längre än Vista Home-versionerna så det borde faktiskt komma ett SP3 :)

Menar du från användarnas håll?

Ja så tror jag med.

Men vad håller du med Paul om då? =P

Sorry :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du från användarnas håll?

Ja så tror jag med.

Men vad håller du med Paul om då? =P

Sorry :)

Jag menar att jag tror att Paul har rätt när han säger att SP3 kommer att ställas in, allt hittills har pekat på att Microsoft skutit upp SP3 flera gånger och det är ju i dagsläget planerat att släppas om ett år, och innan dessa hinner de nog skjuta upp det igen eller ställa in det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...