L-L Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Tiden - alltså den som står nere i högra hörnet. Försöker uppdatera genom synkronisering med servern, såväl time.windows.com som time.nist.gov, men det funkar inte. Är det bara mitt XP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodda Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Min klocka är nu 23:57:00 pip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Min klocka är nu 23:57:00 pip Då har den dratt sig en 100 del. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Använder PTB Sync till detta. Bra gratis ha grej, snygg klocka också på köpet. Hämta och prova på egen risk. ;D http://www.netcult.ch/elmue/index-en.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodda Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Jag tyckte väl att den inte stämmde riktigr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Du är inte ensam om att ha problemet. Jag har kontaktat Microsoft om detta tidigare ikväll och väntar på svar vad som har hänt. Återkommer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 För min del har jag mest problem att få tiden att räcka till. Tror inte att Microsoft kan hjälpa mig med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
summoning Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Tiden - alltså den som står nere i högra hörnet. Försöker uppdatera genom synkronisering med servern, såväl time.windows.com som time.nist.gov, men det funkar inte. Är det bara mitt XP? Haft problem med det. Från start (alltså installation av OS) så väljs datum och tid från bioset. Kontrollera år datum och tid där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ljacob Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Prova med time-a.timefreq.bldrdoc.gov det funkar för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Om du vill ställa tiden efter ett atomur, så finns det möjligheten att ladda hem ett script som ställer tiden åt dig. SetTime_s.zip Vill du ha en för engelskt operativ välj den andra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Jag har i flera år använt programmet JetMailMonitor som förutom att det ställer tiden efter 13 st valfria tidsservrar även meddelar när det kommer e-mail. Alltså två flugor på smällen. http://www.download.com/JetMailMonitor/300...4-10207646.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted April 13, 2007 Author Share Posted April 13, 2007 Tack för alla era svar och tips! Jag testade time-a.timefreq.bldrdoc.gov vilket funkade bra. Testar ibland små gadgets och sådant för skrivbordet, men det slutar alltid med att jag tar bort dem - less is more Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Verklar som om både time.windows.com och time.nist.gov ligger nere igen, har provat i flera dagar nu... > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Det värsta är Microsoft bara kniper.. det har gått Veckor > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted May 2, 2007 Author Share Posted May 2, 2007 time-a.timefreq.bldrdoc.gov fungerar dock i alla fall. Testade just. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 time-a.timefreq.bldrdoc.gov fungerar dock i alla fall. Testade just. Ja, jag använder den länken också f n. men undrar varför MS inte gör något åt problemet ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borghrail Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Ett alternativ från våra egna breddgrader: ntp.lth.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 INGET funkar för min del!!?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bozze Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Här är ett gäng "timeservers" som man kan använda. http://www.tune-up.com/services/timeserver/?version=6.0.2200 Personligen använder jag swisstime.ethz.ch. Där brukar dom ha bra koll på tiden! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Här är ett gäng "timeservers" som man kan använda. http://www.tune-up.com/services/timeserver/?version=6.0.2200 Personligen använder jag swisstime.ethz.ch. Där brukar dom ha bra koll på tiden! ;D Swisstime funkade inte heller!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Hur mycke e klockan då? ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Hur mycke e klockan då? ;D Den går ca 6-12 min efter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Swisstime funkade inte heller!!! Har du "Windows Time" tjänsten startad och satt till automatiskt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Varför krångla med Windows när det finns andra bra program som PTB Sync som ställer klockan utan problem, man får också en snyggare klocka än Windows. Programmet är gratis och jag har använt det i flera år på mina bägge datorer. http://www.netcult.ch/elmue/index-en.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Hur mycke e klockan då? ;D Den går ca 6-12 min efter... Skoja lite. Min går inte heller att uppdatera med knappen, men ändå går klockan helt rätt, så ja har inte brytt mig om de. Och sån har den vart i flera år. Så nått skumt e de. Det kanske finns kontakt med servern nån gång? så den uppdaterar sig då? Eller så kanske det inte är samma som med knappen? Kanske är fler som har samma som ja? (Fast egentligen är det nog en urmakare man behöver. ;D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts