Gå till innehåll

Går inte att scrolla i FireFox


straati

Recommended Posts

Yep, det är vad som är mitt problem just nu. Har försökt avinstallera och ominstallera flera gånger utan några som helst resultat. Jag kan inte heller ta emot nya uppdateringar heller, det går inte att installera. Jag vet inte hur jag har lyckats med detta  ???

I familjekontot (operatisystemet), så funkar scrollningen helt perfekt. Varför?  :-[

Jag blir ju leds... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orginaltema i Firefox och windows antar jag...

om inte återställ till orginal i båda samt avinstallera uxpatch om du har den installerad

Avinstallera även ev tillägg i ff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte hjälpa.

Min flickvän var inne på Lunarstorm förut, då stod detta på deras startsida;

LunarStorm är inte anpassad för den webbläsare som du använder.

LunarStorm fungerar bäst om du har Windows XP och använder en av dessa webbläsare: IE 6, IE 7, Firefox 1 eller Firefox 2.

Jag har FF 2.0 så jag blev lite wtf...

Kan man inte ta bort allt som har med firefox att göra? Avinstallera och köra Ccleaner hjälper ju inte, eftersom sk*ten fortfarande inte funkar som det ska. Blir så frustrerad.

Finns det någon som fortfarande har tips på hur jag kan göra?  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju ta bort hela firefox-mappen, dvs c:Documents and Settings<anv namn>Application DataMozillaFirefox efter du har avinstallerat och sedan installera om. Spara gärna filen bookmarks.html om du vill ha kvar dina bokmärken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper inte det heller ?

Vad f*n är det för fel, jag börjar seriöst bli förbannad på den här skiten. Windows Media Player-pluginen funkar inte heller när man ska se på filmer på hemsidor. Det går inte att scrolla, och nu på lunarstorm står det;

LunarStorm är inte anpassad för den webbläsare som du använder.

LunarStorm fungerar bäst om du har Windows XP och använder en av dessa webbläsare: IE 6, IE 7, Firefox 1 eller Firefox 2

Vad är det som har hänt!?  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går till www.lunarstorm.se funkar det alldeles utmärkt, inga felmeddelanden.

Men nu är jag inte inloggad eller använder deras tjänster alls.

Antagligen är det något annat som spökar, vad har du för antivirus/malware och brandvägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows media pluginen kan vara svår att få rätt installerad, logga in som "administratör" och gärna en Clean boot (finns på guider...) om du inte vet vad det är.

Att göra en clean boot när man installerar ny drivrutiner brukar göra att allt fungerar första gången utan konflikt med annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en Clean boot som du sa, följde guiden och ja, det hjälpte inte. Det går fortfarande inte att scrolla, felmeddelandet visas fortfarande på lunarstorm. Och även när man klickar på länkar så får man till 50% klicka en extra gång på samma länk, för att den webbläsaren inte "lyder". Ibland kan den även sluta ladda en sida, så man får trycka på uppdatera. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt wondows-konto?  :o

Är inte det lite väl stor åtgärd bara pga att FireFox inte funkar som det ska? Visst, det skulle nog funka, men jag har inte tillgång till extern hårddisk eller så, det måste ju finnas något sätt man kan åtgärda detta på mer än så.  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skapar ett nytt konto först å kopierar över allt dit å sedan tar du bort ditt gamla? Du kan ju ha flera konton samtidigt... en annan grej är väl att testa å göra ett nytt konto å se om det går å scrolla där för då lär ju märka om det kommer gå om du gör ett helt nytt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ska finnas en mozilla-mapp under varje användare < Application data (Mozilla)

Och en "Mozilla Firefox" i program-mappen.

Släng dom mapparna, efter avinstallation i lägg till och ta bort på kontrollpanelen.

Sen starta om och kör en städning med CCleaner. Kryssa bort Yahoo när du installar!!!!!

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Och sen en sväng med secunia. Släng allt som inte är grönt. http://secunia.com/software_inspector/

Man får alltså rota fram och avinstallera själv. Fx macromedia, det står vart filen finns. Bare o slänga alltså. Om det inte finns med i lägg till och ta bort.

Hämta nytt, eller skriv vilka program som är röda, så får vi la hjälpa dig hitta rätt.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Secunia. Hur slänger man sånt som är rött? Jag försökte uppdatera det som var rött, men även fast jag hade gjort det så var det fortfarande rött efter jag hade installerat de nya uppdateringarna.  ???

Det var konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe.. Det där Secunia var ju bara skr*p! Samma uppdateringar finns kvar hela tiden. Tog bort vissa grejer (kom underfund med hur man gjorde), tog bort alla Firefox-mappar, slängde dom åt helvete, körde ccleaner på filstädning, verktyg och registret. Kollade så det inte fanns något allt med firefox att göra kvar på datorn, uppdaterade Macromedia-pluginen osv...

Testade att installera Firefox igen... FUNKAR INTE!!!  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kan inte testa heller, för ja e inte med i lunarstorm. Orkar inte bli medlem bare för o testa.  :P

Alltså den där secunia. Den ändrar inte på nånting. Visar bara vad som är gammalt / nytt. Man får slänga o hämta nytt själv. Scanna igen när du har uppdaterat. Allt ska va grönt.

Har du testat IE Tab? Ett tillägg som gör att du kan få sidan att tro att du kör IE.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

Och så kan man tömma prefetch-mappen. C:WindowsPrefetch. Ta inte bort mappen.  ;D  Stäng av datorn. Kan ta en stund innan den stänger av sig när man gör så. Dröjer det för länge < stäng av strömmen. Du får nya prefetch-filer efter omstart.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...